Snowblades?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

poppan

Ny medlem
Snowblades?
Tjenare, är väldigt sugen på att köpa ett par snowblades tills nästa säsong för att kunna åka med min flickvän som åker snowboard.

Passar alla storlekar på pjäxorna till alla snowblades eller?
Jag har väldigt, eller inte väldigt men stora fötter. Jag har typ 45-47 på mina fötter.
Om man har ett par blades som är 90 cm passar ett par pjäxor med stl 46 på dom då eller hur funkar det där?

Tack på förhand!

Snowblades?
det funkar säkert men jag tycker verkligen inte att du ska köpa blades, man får noll kontroll när man åker. köp ett par köna carving skidor då kanske eller twintips.

Snowblades?
jag är inte så sugen att lägga ut typ 2-3 tusen på ett par carving eller twintips. blades är ju mer praktiska att ta med sig å så. men du tror det funkar, får se om nån annan svarar samma. tack så mycket

Snowblades?
Jag är hemskt ledsen, vill inte försöka vara otrevlig, men fan snowblades?!?!?! Alla får ju tycka som dom vill men snowblades är nog det mest idiotiska, det fulaste o rövigaste man nånsin kan spänna på under fötterna, det ser så förbannat fult ut när folk kommer med sladdrande ben o armarna rakt ut för att hålla balansen på tandpetarna.. kör skidor eller bräda som normalt folk!

Snowblades?
inte för att låta bitch men håller med Joeyhell. Det är ganska nö med blades! Vinn på stryktiipset och köp riktiga carving =D

Snowblades?
Du vet att ett par blades går loss på typ 2000-3000 beroende på vilken bindning du väljer, köp ett par riktiga skidor eller en bräda istället, så du kan åka iaf.

Snowblades?
Om nu priset är avgörande så köp hellre ett par beg. carvingskidor eller twintips, finns många billiga här på freeride under köp och sälj.

Snowblades?
Håller till fullt med folket här ovanför, köp carving eller twintips. Du kan ju knappt åka med blades innan de börjar att vobbla! Köp ett par beg. skidor itället mer känsla lykka till

Snowblades?
Jag fattar inte ens att ni som svarat på detta orkat svara! Kom igen för fan! Snowblades!
100 spänn på att poppan driver med oss allihop!

Snowblades?
åka snowblades jämfört med full långa skidor är som att knulla med kondom....

Visst dom är små och praktiska att bära med sig.. men det är ju det pjäx-skydd ska vara... för om man går på hårt underlag så slits pjäxorna och därför uppfanns bladesen.. för att skydda pjäxorna..

jag tycker att du som ovanstående att du ska köpa begagnade twintips...

Detta är inget imot blades (även fast jag hatar det)... men köp inte blades för guds skulll.. de är billiga.. gissa tre gånger varför..?! varför brukar saker vara billigt..

Marknad=efterfrågan, vilket innebär att om sånt som ingen vill ha blir biligt.. gissa varför snowblades blir billigt...

snowblades är skit helt enkelt...

ha de bra iaf.. snowblades är väll kul om man inte vill passa in i fjällen..

Snowblades?
Varför inte snowblades.

Ska man bara åka pist är det rätt kul med snowblades, det är lättare att trixa och hoppa och sånt. Men det är väldigt mycket svårare att åka fort. Men har du rätt balans och mod så är det jävligt roligt.

Testa!

Snowblades?
jandren, kan ju säga att jag inte driver, men eftersom ni är mer erfarna åkare än vad jag är så har jag börjat tänkt om. tack så mycket, blir INTE blades!

Snowblades?
Ledsan att dissa dig. Men detta är en sida för freeridning och snowblades har inget här att göra. Det finns nog inget mer opraktiskt och töntigt.

Snowblades?
annars är ju blades rätt bra att ha... men endast som skydd för pjäxorna när man går över asfalt=) (precis som stip_emil sa)

Snowblades?
jag håller med andra som skrivit..
alltså jag har åkt blades ett åk och det var hemskt..
man hade ingen kontroll över huvud taget..
du kommer att ångra det efter några åk i början om man alldrig åkt förr så kanske det är kul men det är inte kul efter ett tag när man vill vidga sej lite..
om jag fick välja om jag skulle åka blades eller ett par riktiga gamla 70talsskidor så skulle jag ta skidorna för dom har man kontroll i p.g.a. längden.

Snowblades?
Asså säg inte att du seriöst ska gå och köpa ett par blades. Om du kollar runt i forumet så kommer du se vad folk tycker om sånt, så är det bara. Leta efter ett par begagnade twintip eller så! inte så jobbigt å ta med sig..

Snowblades?
alltså snowblades måste vara det mest fjantiga och töntigaste som finns KÖP INTE ett par blades!

Snowblades?
Inse att det inte heter Snowblades, det heter SKIBOARDS!
Ååååh blir så less. Snowblade är en av Salomons kända snowbladesvaranter, endel företag har härmat med produktnamn från dom eftersom dom blev populära. Men det är bara ett produktnamn som t,ex Mad_trix.

Hur skulle det vara om vi kallade alla twintips för mad_trix?

Så försök att inse, det heter SKIBOARDS!

Snowblades?
snälla köp INTE snowblades för de e fan de tråkiaste man kan åka på..håller me folket ovan köp ett par beg carving lr twintip istället

Snowblades?
Blades är nog enligt mig det värsta påfundet skidvärlden kommit med. Jag hatar blades.
1. Folk som åker det kan INTE åka och har 0 kontroll. Alltså dom är skitfarliga!
2.det ser fult ut.
3. för samma peng som du lägger ut för att köpa ett par blades kan du få ett par bra nybörjarskidor (du är antagligen nybörjare om du börjar åka blades).
4. Skidor är väldigt mkt roligare i längden (hihih "fniss") :P .

//Simon

Snowblades?
PS. BigAir, ja bryr mig inte om det heter "skiboards eller inte, det är urtöntingt och lika dåligt i vilket fall. :] DS.

Snowblades?
Du ägde dej själv där BigAir..
"Snowblade är en av Salomons kända snowbladesvaranter"
Hette det inte skiboardsvarianter?

Snowblades?
Eftersom poppan redan bestämt sig och forumet på Freeride.nu redan innehåller "snowblades"-trådar så låser jag den här tråden. Diskussionen leder ej någon vart.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp