Snowblades

Marten

Medlem
Snowblades
Hur kan det blivit så fel att någon började åka snowblades? Det är en sak att åka de miniskidorna helt i plast, som man köpte på OK. Men de här nya. Finns det någon rimlig förklaring på det så får någon gärna berätta det för mig.

Snowblades
ja gillar int snowblades, fast den här diskussionen har varit uppe flera gånger förut....d börjar bli litt tröttsamt...zzzZZZZzzzzZZzzZzzzz......

Snowblades
bara tyst.
om du vill se argument för eller emot snowblades kan du läsa de olika som dykt upp i gamla inlägg...

alla lika, alla olika...

/Dunder

Snowblades
jo, jag håller med. den här diskussionen har varit uppe alldeles för många ggr. de flesta vet var andra står i den här frågan....lägg ner..

Snowblades
Nej, jag tycker det här måste diskuteras grundligt! :)
Efter det kan vi såga telemarksåkare, monoski, slalom och sist snowboard. Om vi har tur kanske vi kan hinna med pulka och snowracer också!
Vad väntar ni på? Skynda skynda :)

/D.

Snowblades
Ok Ok , det är kanske uttjatat, och det var ni ju snabba och påpeka, inte bara engång heller. Det är bara en sak till kan inte några fler skriva att det är uttjatat så jag verkligen vet.

Snowblades
inga problems marten d fixar ja i ett nafs! S................L.............U................T....................A................!

Död åt tengil!

Snowblades
Ang. att förstöra så förstör snowblades. Alla som läst ett uns fysik vet att saker med liten bäryta sjunker ner djupare i underlaget (läs; pipen, hoppet, cornern). Inte bra.

Snowblades
nja, inte riktigt, Jonsbert.
Man sliter ju mest på underlaget när minimal yta ligger an mot underlaget, dvs när man åker på kant. och de två aktiva kanterna på snöbladen är ju lika långa om inte längre än kanten på en snowboard. så det så. Nu ska jag inte trissa upp debatten mera, den har ju som sagt luftats tidigare...

Tillbaka
Topp