Snowblades????

• Trådstartare Trådstartare huggygoose
  • Start datum Start datum
H

huggygoose

Guest
Snowblades????
jag åker snowboard och i backen diggar ja bräda och twintipskiis,men det finns juu sånna som inte fattar sånt!
som t.e.x bladare!
snowblades är det fulaste,fjantigaste fordon jag vet!!!!!
men jag har hört rykten om att miniskidorna ska förbjudas pågrund av deras livsfarliga bindningar......
now we have got them!!!suckers!!!!!!!!!!!!

Snowblades????
Jag vet inte, är det bara jag som är less på alla "hata Snowblades, Snowboard och Skidor" inlägg? Jag tycker också att Snowblades är fjantigt men det börjar att gå till överdrift med alla hat-inlägg, PRATA OM VETTIGA SAKER ISTÄLLET!!!!

//Oskar

Snowblades????
Hur pass farligt ett fordon är beror till största delen på hur de används av föraren.
En adrenalinsökande snowboardare eller slalomåkare är minst lika farlig som ett dito på snowblades.

Apropå skador p.g.a. snowblades:

"We calculated that an injury occurs once every 252 days spent on a skiboard. This compares to 1 injury every 276 days on alpine skis and every 248 days on a snowboard"
[ http://www.ski-injury.com/skiboard.htm ]

Dvs.:
Slalomskidor är något farligare än snowblades, dock inte mycket.
Skaderisken för Snowblades och Snowboard är densamma.
(Hoppas inte nån viktigpetter påpekar marginella skillnader)

Snowblades????
NU ska jag vara lite petig... :-)
Slalom är ju det "minst" farliga medans snoblades och snowboard genererar ungefär samma skade frekvens. Jag håller med om att det är åkaren som gör så att det blir farigt/roligt....

Snowblades????
Öhhh... så var det ja...
Tyvärr läser jag bara Matte E på gymnasiet. ;)

Men huvudsaken är att skillnaden är så gott som försumbar.

Snowblades????
bindningarna på skiboards hade vart skit farliga om dom hade suttit på normallånga skidor därför är alla skiboards under en meter långa.jag tror inte att dom kommer att förbjudas...

puss o kram /björn

Snowblades????
Dom kommer inte att förbjudas.. inte till den här säsongen iaf.. Sen vet man ju aldrig om nån dåre har ihjäl sej eller nått liknande till nästa. Och då vet man ju aldrig..

föresten.. puss och kram? *skratt*

/Danne

Snowblades????
.. en del gillar inte bräda, andra gillar inte skidor & och vissa gillar inte snowblades .. OCH!? .. de e bara o åk .. alla vi som glider på snö e nog ute efter de samma .. fart, spänning & utmaning .. och för de funkar nog oxå en skön pulka eller stjärtlapp!
.. men .. 13 år gamla brädåkare ska nog ta de lite lugnare i backen .. inte ser de stabilt ut .. o med deras gummikroppar utgör dom nog en större risk för oss andra åkare än för dom själva .. eller vad säger du marten?

.. kommer tomten i år?! Ha en skön jul!

Snowblades????
Varför allt detta tjat om snowblades?! Det viktiga är att man tar sig ner för berget, att det är kul och att man inte utsätter andra för faror.

Och med en korrekt tolkning av Nosferatus siffror är det snowboard som borde förbjudas först.

Tillbaka
Topp