Snowboard bindning

JAndersson94

Ny medlem
Snowboard bindning
Tjenare freeride!

köpte ny bräda i vinter och behöver nya bindningar och har en fråga vilken storlek som jag ska ha då jag har us 10 ``43,5´´ i mina boots.

Edit: kör på en battelon airobic. har kollat på antingen nitro eller union

tack på förhand

Senast ändrad:
Snowboard bindning
Själv inskaffa jag ett par union Atlas i lila ;D men som jag har läst på det här forumet är det flux eller union som gäller.

Snowboard bindning
Har haft 2 olika nitro bindingar båda bindningarna var för smala för mina us 11, 32 lashed boots.

Senast ändrad:
Snowboard bindning
JAndersson94 sa:
Okej tack för tipset. men vet du något om hur är det med burton freestyle bindningen är?
Inte freestyle! jag kommer inte ihag allt som är mindre optimalt med den just nu vid detta klockslag, men du bör ga dyrare i burton prisspannet om det skall duga...

Snowboard bindning
Kan bara tala för egen del, har kört nitro raiden i hopp om förbättring men har givit upp hoppet, som sagt din åkstil är en bra grej, Forum och Union e mina favoriter, där Contact Pro från union toppar!

Snowboard bindning
Rätta mig om jag har fel men är inte Forum bindningar = burton bindningar med små skillnader?
Skillnaderna mellan Forum Shaka och mina Burton Malavita är inte många :P

Snowboard bindning
Echelon85 sa:
Rätta mig om jag har fel men är inte Forum bindningar = burton bindningar med små skillnader?
jo jag håller med, har fan sagt samma sak länge, men freeride catsen verkar inte vilja se det :/

Snowboard bindning
riccweee sa:
Echelon85 sa:
jo jag håller med, har fan sagt samma sak länge, men freeride catsen verkar inte vilja se det :/
guys, kom igen nu :D

som nagon skrev i annan trad nyligen fashion gar före function, och pa liknande sätt har ju F en helt annan märkesimage och "radness" än B. Förutom att F-bindningar har base delvis i aluminium (hälen) och B i "plast" genom hela. men ni har en poäng naturligtvis :)

Snowboard bindning
Och skillnader mot Burton Re:Flex är? :P

0910111631.jpg

Snowboard bindning
forum är ett burton företag, givetvis kommer de två ha mkt liknande tech. Speciellt då Burton köpte Forum just för att få det som la grunden till ICS.

Tillbaka
Topp