Snowboard Boots

Heinz_p

Aktiv medlem
Snowboard Boots
Står inför ett litet dilemma.
Fick hem mina DC Judge igår och fann ganska snabbt att dem var för små. Tårna går i och går inte att röra alls. Känns ganska obekvämt efter bara 20 minuter.
(Ändå mailade jag dem 5 ggr innan just gällande storleken, hur stora storlekarna var osv.)

Har köpt dem på Junkyard och har returrätt o kan få pengarna tillbaka.

Saken är då den att det tar ca. 10 dagar innan utbetalningen sker from. att dem fått in utrustningen.
Åker till BG den 1 dec och antagligen får jag pengarna tillbaka efter avresa. (doh)

Någon som, med erfarenhet, köpt ett par boots som varit lite för små vid inköpstillfället och som sedan vidgat sig och isf. hur mycket?
Ska man doppa dem i varmt vatten och sedan springa några km så att de formar sig rätt (som man gör med crosstövlar)?

Cheers

// Henrik Petersson

Snowboard Boots
när jag köper dojjer eller säljer dojjer (när jag jobbar i sportbutik) så tänker jag alltid på följande.

1. när man tar på sig skon skall manalltid knyta den ordentligt

2. tänk på att skon är NY och därför hård i innerskon och EJ formad efter din fot ännu

3. tänk på hur du står när din fot/sko sitter fast i bindningen

................

knyt skon som du brukar.

ställ dig upp och böj på knäna (inta en sådan position du har när du står på brädan)

då skall dina tår precis ligga mot (kanske lite lite böjda) innerskons främsta del.

du skall INTE kunna ställa dig upp och gå omkring med skon utan att du får böjja dina tår.

..................

detta beror på att skon är NY och hård fortfarande..

efter ca: 1-4 timmar i backen den första dagen så kommer din fot att bli varm...då kommer innerskon också att bli varm och mjukna upp och forma sig efter din fot.. tänk också på att dina straps (speciellt den över vristen) drar tillbaks din fot i skon mot hälen.

din sko kommer alltså att bli mjukare och ge mer och mer plats åt dina tår..

....

du bör väl knyta på dig skon hemma och sitta med den på dig i en timma... sen kanske du också kan sätta fast dig på din bräda, i dina bindningar et stund å känna efter..

.........

OM det fortfarande känns litet å trångt... så ere bara att bita i det sura äpplet och byta dojjer..

(vilken stl har du ?)

/Kalle

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp