snowboard längd

Valentinn

Ny medlem
snowboard längd
Hade tänkt o köpa mig en ny bräda nu när jag skall i väg till österrike . är 186 och har skostorlek på 44-45 har ett par burton moto boots L .brädan skall användas till park och pipe .

har också ett par Ride rx bindningar som gärna får passa men inte nödvändigt.

thx om ni kan rekomendera storlek och även nån bräda.

Senast ändrad:
snowboard längd
nån wide bräda borde du ju nästan ha iaf. ja åker på en custom och stortrivs. den är lite mer allround som de så fint heter. men burton custom x ca 160 cm kanske? beror på vad du väger åxo.

snowboard längd
Beror helt på vad du vill köra i parken, vill du köra mycket rails och boxar och dessutom ger dig på switch trick så ska du inte ha en custom eftersom att denna dels är för styv och dels inte är twinshape. Om du kör park och pipe antar jag att du kör duckstance vilket betyder att du inte nödvändigtvis måste ha en wide. Jag kör t.ex på en bataleon evil twin vilket funkar kanon med mina 44,5 boots (thirtytwo). Satsa på en twintipbräda om du vill ha nåt att utvecklas på i parken. Kör du mycket rails, boxar och jibbar runt lite i röda linjen väljer du en lite mjukare modell och kör du mycket pipe och stora hopp väljer du en styvare. Ett fabrikat som jag starkt kan rekomendera är bateleon som har grym kvalité på sina brädor och dessutom Tripple base tech (googla så hittar du info om det) vilket gör brädan oerhört förlåtande och jibbvänlig.

Längden hänger oftast ihop med styvheten, lång bräda=styvare, kort bräda=mjuk. Jag skulle i ditt fall satsa på en bräda mellan 157-161 någonting.

Nu har du lite hållpunkter, lycka till med letandet!

snowboard längd
Jag har en ride Dh 159 08 men efter som jag har xl binningar så skjuter dom ut i sidled på brädan och det fuckar sig lite då o då när man hakar i snön.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp