Snowboard längd

TTocke

Ny medlem
Snowboard längd
Tjena Tjena !

Nu är det så att det är dags att köpa sig en bräda. Jag undrar lite om längden på brädan. Jag själv är 182 cm och brädan jag tänker på att köpa är 157 cm. Är denna bräda en bra längd för mig ? jag åker nästan bara park jibbar runt även offpist när jag är i alperna.

Ha det gött !

Snowboard längd
Dem säger att brädan ska va typ till hakan. för dig typ 160 men sen kan du gärna köra 157a eftersom den ska va lite kortare i park. klart handlar det mest om vad man själv tycker e skönt men det här e lite riktlinjer.

Snowboard längd
Det är väll bra längd men du kan gå några cm till om du vill. Men kör du mycket offpist så kan det vara bra med några cm till

Snowboard längd
Herregud vad alla tipsar om så långa brädor. Kör en 151-153 så kommer du ha jävligt mycket roligare i parken än en tung jävla 160+ bräda. 157 funkar men själv tycker jag det är på tok för långt om du nu inte kör dödsstora kickar och enbart offpist.

Snowboard längd
GaJoL sa:
Herregud vad alla tipsar om så långa brädor. Kör en 151-153 så kommer du ha jävligt mycket roligare i parken än en tung jävla 160+ bräda. 157 funkar men själv tycker jag det är på tok för långt om du nu inte kör dödsstora kickar och enbart offpist.
Beror ju på hur mycket man kör offpist. Har kört med en 151 en vecka med mycket offpist och det blir väldigt tungt men ack så kul :)

Tillbaka
Topp