Snowboard-paket

• Trådstartare Trådstartare bifteksupernova
  • Start datum Start datum
B

bifteksupernova

Guest
Snowboard-paket
Jag var in på hollywood i Göteborg får några dagar sedan ( www.hollywood.se ) och där hade dom ett snowboard-paket, där man fick både bräda och bindningar för 1300 ( tror jag, om jag kommer ihåg rätt så var det 1300, men det var billigt i alla fall ). Vad är det man får då? Får man skitgrejer eller får man tillräckligt bra grejer att klara sig på ett tag om man precis har börjat åka? För nu när jag precis har börjat åka känner jag inte för att slösa 15000 på utrusning som jag kommer att använda 2-3 gånger om året..

Snowboard-paket
1300 låter för billigt, tror inte du får ngn vidare kvalite för de priset. köp ett par skor och hyr bräda i stället tills du känner att vill/kan lägga mer pengar på utrustningen.
eller köp begagnat

Senast ändrad:
Snowboard-paket
Ta hellre reda lite mer på vad det var för märke och modell på brädan och återkom här på forumet så du kan låta folk utvärdera paketet utifrån mer än bara priset.

Som sagt, om du bara åker kanske 2-3 gånger per år kanske det är väl så bra att köpa ett par egna skor och enbart hyra bräda när du väl ska åka.
MEN, alla skid och bräduthyrningar har tyvärr inte allt för fräscha brädor till förfogande vid uthyrning.. Framförallt är det skamligt dålig kvalité på just brädor. På skidsidan uppdateras det klart oftare runt om i skiduthyrningar i landet..

Sen tror jag inte en butik som Hollywood tar in vilket skräp som helst, så om det nu var det priset du nämnde tidigare (1300) så tycker jag nog du bör slå till. För om du nu åker 2-3 ggr per år så kommer den utrustningen säkert duga för de gånger du tar ut den i backarna.

Bara en tanke!

Lycka till

Senast ändrad:
Snowboard-paket
Det var det jag tänkte också, det är ju inte så att det är Stadium eller till och med typ.. Ica Maxi, utan att det är en affär med lite kvalité som vet vad dom pratar om.

( Nu har ju i och för sig Staduim rätt så mycket brädor och sånt, men jag vet inte vad det är för kvalité på, så döda mig inte )

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp