Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard setup.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="masala86" data-source="post: 918362" data-attributes="member: 98566"><p>Jag ska jobba som parkansvarig och i skidskolan. Jag har Union bindningar om du vill testa i vinter och inte kan bestämma dig innan du åker upp. Håller med Thomsson, boots först. Sitter dom illa vill man inte åka. Evil Twin brädan är ruggigt bra, provåkte förra vintern och blev såld på den. En annan jag fastnade för var Burton Custom flying V. Kändes lite konstigt i början oim att den har rocker, det var precis som att man först svängde lite sen när rockern kom fast i snön så svängde den på en 5 öring. Men efter en halvdag så gillade jag det. Har inte testat rocker i park, så jag vet inte hur den uppför sig där. Värt att ha i åtanke kanske om du ska köpa bräda?</p><p></p><p>Som helt nybörjare brukar man vilja ha en ganska mjuk bräda då dom är lite lättare att svänga med och hantera. Men du som ska åka så pass mycket tror jag en medelhård(4-6) blir bättre då du kommer utvecklas ganska mycket.</p><p></p><p>Vet du när du kommer åka upp till Idre? Jag åker upp i början av December om du vill provåka en mjuk park bräda och ett par 32 TM-Two boots. </p><p></p><p>I Sthlm finns ju både Oneoff och Hollywood. Där borde du kunna hitta ett par boots som passar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="masala86, post: 918362, member: 98566"] Jag ska jobba som parkansvarig och i skidskolan. Jag har Union bindningar om du vill testa i vinter och inte kan bestämma dig innan du åker upp. Håller med Thomsson, boots först. Sitter dom illa vill man inte åka. Evil Twin brädan är ruggigt bra, provåkte förra vintern och blev såld på den. En annan jag fastnade för var Burton Custom flying V. Kändes lite konstigt i början oim att den har rocker, det var precis som att man först svängde lite sen när rockern kom fast i snön så svängde den på en 5 öring. Men efter en halvdag så gillade jag det. Har inte testat rocker i park, så jag vet inte hur den uppför sig där. Värt att ha i åtanke kanske om du ska köpa bräda? Som helt nybörjare brukar man vilja ha en ganska mjuk bräda då dom är lite lättare att svänga med och hantera. Men du som ska åka så pass mycket tror jag en medelhård(4-6) blir bättre då du kommer utvecklas ganska mycket. Vet du när du kommer åka upp till Idre? Jag åker upp i början av December om du vill provåka en mjuk park bräda och ett par 32 TM-Two boots. I Sthlm finns ju både Oneoff och Hollywood. Där borde du kunna hitta ett par boots som passar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard setup.
Tillbaka
Topp