Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Snowboard teknikfråga (skumpar)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="belsam" data-source="post: 1213744" data-attributes="member: 170124"><p>Många bra tips i tråden, är lite en grundförutsättning att du kan skära för att få flyt i åkningen. Sen kan jag tycka att knöliga puckelpistar ala turistfavoriten på valfri alport inte riktigt är något att ha. Om jag åker det till max(carva/poppa/dubbla) så tröttar jag ut mig på ett halv åk. Men då kör jag ganska lös setup. Värre är väl också att mellan knölarna är det ofta is vilket gör att det är svårt övergå och samtidigt behålla kontroll och kreativitet. Men vi har alla olika mål och åkstil. Styvare bräda kommer spara på dina ben, vinklar på bindningar och kappor kommer bättra ditt skär, medans du förlorar surfighet.</p><p></p><p>Kan du inte skära så börja åka lätt backe med bara framfoten i stroppad, när du kan skära med en fot är det bara att buckla upp den andra och låta den naturliga viktfördelningen överföras genom kroppen. sccchroooffh.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="belsam, post: 1213744, member: 170124"] Många bra tips i tråden, är lite en grundförutsättning att du kan skära för att få flyt i åkningen. Sen kan jag tycka att knöliga puckelpistar ala turistfavoriten på valfri alport inte riktigt är något att ha. Om jag åker det till max(carva/poppa/dubbla) så tröttar jag ut mig på ett halv åk. Men då kör jag ganska lös setup. Värre är väl också att mellan knölarna är det ofta is vilket gör att det är svårt övergå och samtidigt behålla kontroll och kreativitet. Men vi har alla olika mål och åkstil. Styvare bräda kommer spara på dina ben, vinklar på bindningar och kappor kommer bättra ditt skär, medans du förlorar surfighet. Kan du inte skära så börja åka lätt backe med bara framfoten i stroppad, när du kan skära med en fot är det bara att buckla upp den andra och låta den naturliga viktfördelningen överföras genom kroppen. sccchroooffh. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Snowboard teknikfråga (skumpar)
Tillbaka
Topp