Vinternoll
Ny medlem
Snowboard till medelbra tjej?
Provar posta och ser om någon orkar svara. Jag vet att det redan finns massor av såna här trådar, har läst dem alla i stort sett men känner mig ändå minst sagt lite vilsen. Jag är sugen på en ny bräda då den jag åker på för tillfället börjar bli till åren. Det bästa vore kanske att gå till en butik och fråga men jag upplever att butikerna häromkring har smalt utbud och jag är inte säker på hur kunnig personalen är.
Jag är 166 cm lång och skulle tippa på att jag väger runt 55-57 kg, har strl 37 på skor.
Just nu skulle jag anse mig som ganska bra/medelbra, jag har åkt till och från i cirka 10 år och borde egentligen kanske vara bättre med tanke på det
Men jag har alltid varit lite feg, detta börjar släppa och jag känner att jag vill börja utmana mig själv mer. Jag vill utvecklas så jag fortsätter hänga med grabbarna som jag åker med! Jag har lite smått börjat hoppa och skulle vilja fortsätta lära mig det, jag åker lite offpist om det finns. Mest blir det ändock att jag åker i pisten, jag är ute efter en bräda som funkar både i pist, offpist och att prova på lite hopp med.
Jag upplever brädan som jag åker på nu som oflexibel och ganska hård (dessutom tror jag den är alldeles för bred för mina fötter men det kanske inte påverkar åkningen?) och tror jag skulle vilja ha något som är lite mer flexibelt men fortfarande stabil.
Den här säsongen har jag åkt ca 1-2 ggr vecka/varannan vecka.
Jag har kollat på denna bräda:
http://thegoodride.com/snowboard-reviews/roxy-ally/
Tycker det som kallas Magne Traction verkar rätt nice? Förutom att jag tycker brädan tyvärr är ganska ful så verkar den helt ok för det jag söker eller är jag helt ute och cyklar?
Andra förslag på brädor?
Jag är 166 cm lång och skulle tippa på att jag väger runt 55-57 kg, har strl 37 på skor.
Just nu skulle jag anse mig som ganska bra/medelbra, jag har åkt till och från i cirka 10 år och borde egentligen kanske vara bättre med tanke på det
Jag upplever brädan som jag åker på nu som oflexibel och ganska hård (dessutom tror jag den är alldeles för bred för mina fötter men det kanske inte påverkar åkningen?) och tror jag skulle vilja ha något som är lite mer flexibelt men fortfarande stabil.
Den här säsongen har jag åkt ca 1-2 ggr vecka/varannan vecka.
Jag har kollat på denna bräda:
http://thegoodride.com/snowboard-reviews/roxy-ally/
Tycker det som kallas Magne Traction verkar rätt nice? Förutom att jag tycker brädan tyvärr är ganska ful så verkar den helt ok för det jag söker eller är jag helt ute och cyklar?
Andra förslag på brädor?