Crown78
Ny medlem
Snowboard till tonåring
Jag ska köpa en bräda till min dotter. Hon har kört några år på en ganska mjuk nybörjarbräda. Nu söker vi mer stabilitet i fart nedför pisten, men också en all mountain som tar sig an puder och snabba svängar i skog, bra.
Hon är lång och smal, vilket gör det svårt för mig att veta hur jag ska välja. 170 cm och ca 55 kg. Fötter storlek 41.
Så, jag tänker typ 155 cm lång, men då krävs det ofta vikt från runt 58-60 kg.
Själv åker jag inte, så jag vet inte hur viktigt det där är. Hon har inte heller kompisar som åker, som hon kan prova brädor från.
Jag söker alltså lite råd.
Skulle denna kunna funka?
Capita the Navigator 155 (59-86 kg)
snowboardingprofiles.com
Hon är lång och smal, vilket gör det svårt för mig att veta hur jag ska välja. 170 cm och ca 55 kg. Fötter storlek 41.
Så, jag tänker typ 155 cm lång, men då krävs det ofta vikt från runt 58-60 kg.
Själv åker jag inte, så jag vet inte hur viktigt det där är. Hon har inte heller kompisar som åker, som hon kan prova brädor från.
Jag söker alltså lite råd.
Skulle denna kunna funka?
Capita the Navigator 155 (59-86 kg)

Capita Navigator Snowboard Review | Snowboarding Profiles
Hello and welcome to my Capita Navigator snowboard review.In this review, I will take a look at the Navigator as a mellow freeride snowboard.As per tradition here at SnowboardingProfiles.com I will give the Navigator a score out of 100 (based on several factors) and see how it compares with...