Snowboard

crull

Ny medlem
Snowboard
Hej jag e nybörjare på det är med snowboard åkning eller rättare sagt blivande nybörjare.

Jag har köpt med en begagnad bräda med boots o så och jag undrar om man har ett par aningens förstora boots gåre bra om man tar på sig tjockare strumpor så att do msitter bättre elelr är det en dålig idé ?
och finns det nån bra sida med instruktioner för nybörjare ?

Snowboard
bootsen är nog den viktigaste delen av utrustningen enligt mig, och själv har jag bara dåliga erfarenheter av för stora boots.. kanske går att byta till sig bättre?

den klistrade "köpa snowboard"-tråden berör ämnet :) läs där

Snowboard
jag har faktiskt åkt med för stora skor. och enligt mig har det gått bra om man har tjocka sockar och knyter och spänner bindningarna hårt. kanske inget rekommendera till snowboardproffsen, men om du ska lära dig så ska det nog gå och åka bra ändå :)

Snowboard
Asså, det är nog bättre om du använder extra strumpor än ingenting alls. Men det allra bästa är nog ett par nya, boots ska som sagt sitta tight. Men du får väll känna efter lite.
Lycka till!

Snowboard
halfleif sa:
jag har faktiskt åkt med för stora skor. och enligt mig har det gått bra om man har tjocka sockar och knyter och spänner bindningarna hårt. kanske inget rekommendera till snowboardproffsen, men om du ska lära dig så ska det nog gå och åka bra ändå :)
Skulle ju nästan vilja säga tvärtom. Ska man lära dig åka vill man att grejerna följer med när du lyfter på hälen, annars är det satans svårt lära sig. Är man så pass bra så att man får betalt att åka så brukar det gå fint med en ohyvlad planka....

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp