Snowboardåkare, protestera!

Håller med om att de hade varit skoj om dom utökade snowboard lite faktiskt. Tacky har helt kasst o krabbigt forum och är inte så super updaterade heller. Tror inte de hade varit svårt för freeride att bli större än tacky på snowboardsidan heller.. Som någon skrev att dom borde ha mer än den snowboard kategorin på forumet (snowboard "brädor och boots") som altså hr för frågor om brädor och boots.

Senast ändrad:
porky sa:
alltså det står ju trots allt

F R E E R I D E
sveriges största skidsajt.

or am I wrong?
tänk om det skulle stå sveriges största snösactionsportsjat istället
viste namet låter skit men jag tycker det hade vart mycke fetare, bara inte skidåkningsdelen blir mindre!!

Jag har inte läst alla kommentarer men,

det skulle vara ganska kul att veta vad som händer i snowboardvärlden också. Det kanske känns jobbigt att skriva artiklar om varenda liten snowboardnyhet men dem stora nyheterna om t ex Xgames är väll inte så svåra att skriva en liten artikel om?

coork9 sa:
Technique sa:
a_L sa:
jackor, byxor och bandanas har man sett flertalet skateboardåkare med. googles har väl ändå inte skateboard åkare?
så ni var först med bandanas, stora byxor, stora kläder och hip hop.
jaha, visst hörru.
Är du efterbliven på riktigt eller leker du dum? Hoppas på det sista för din egen skull.

Jag har aldrig påstått att snowboardåkarna var först med hiphop. Det var hiphoparna som var först med så vitt jag vet.
Vem som var först med bandanas är nog svårt att fastställa men jag skulle gissa att någon piga på en bondgård långt ute på landet var först. Det fyllde nog ett syfte såsom att hålla håret borta från ansiktet. Vad vet jag?
Sen var inte heller skejtarna först med stora byxor/kläder. Jag tror att nån riktigt överviktig person var först med det, eller kanske en clown?

Det jag vill få fram är att skidåkarna stjäl det mesta från snowboardåkarna. Alla stjäl lite från andra stilar för att skapa sin egen, men skidåkarna tar allt.

Du har iaf de sämsta argument jag hört. Snyt dig för fan.
Hur fan får du till att skidåkarna snor brädåkarnas stil? du är fan efterbliven.. Det skulle inte förvåna mig om du tror att snowboard åkarna upfann jackan eller byxorna.
Typiskt snowboard åkare som förstör kickarna....skärp dig förfan
okej så här är fuktum: skidåkarna kanske inte har snott allt frpn brädåkarna i och med att skidåkning kom först. men om man ser på den sport/idrott/livstil/kultur som vi inte ens vet vad vi kallar så skulle jag vilja säga att "jibbarna" (ledsen att behöva andvända detta mycket fula och från grunden fel ord) har tagit nästan allting som symboliserar "jibbingen" från brädåkarna som tagit det från skatarna som tagit det från surf, hiphop, rock, punk, och pop stilen!

jag har funderat länge, och försökt komma på någontint som vi komit på själva, men vi har snott, alla moden: bandanna, nopole, gogglarunderhjälmen, stora kläder, tall-t, basket linne, tajta pants, färglada kläder kom ungefär samtidigt.
alla trick: pretzel, switch, snurrabådahållen, wallride, handpalnt, att jibba streeten, butter nolllie att raila, köra i parker över huvudtaget, graba, jibba träd och dubel cork m.m.

dom grejer som är lite svårt att veta är: dubel volter
volta (om man räknar det som fanns innan som kallades för freestyle och dog ut på nittiotalet, så våltade skidåkarna först. men om man tänker "jibbingen" som mike douglas m.fl skapade så säger han att dom bara tog snowboard trick och gjorde ungefärlika dant på skidor, å sen döpte de dom. t.ex. mctwist-misty)

det ända jag har kommit på som skidåkaran har gjort före snowboardåkarna är hand drag/hand butter. det har jag aldrig sett nongon brädåkare göra!

haha, jag diggar Sverigetomtens inlägg som urartar lite till ett hero speach :)

btw, jag har läst lite i tråden.. en del "rasistiska" tendenser?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp