Snowboardåkare sugen på skidor

Jeppann

Ny medlem
Har åkt snowboard i princip hela livet men är faktiskt jävligt taggad på twintips när man ser alla filmer här. Tanken är väl att jag ska blanda åkning av båda egentligen.

Är 192cm lång och väger 80kg. Åker nästan uteslutet park med inslag av puder. Hur långa skidor ska man ha egentligen? Tips på någon modell?

låter som en svår kombination, park o puder i samma skida, men antar att du inte är alltför hajj på skidåkningen ännu? i sådanafall borde väl ett par allround skidor fixa biffen, kör själv på ett par völkl karma skidor som är allround och funkar fint fint, du kan väl leta runt och kolla upp några bra allround skidor?

Köp ett par parkskidor av nått större märke alla lär ju funka skulle jag tro tex dynastar trouble maker eller rossignol ghetto!

kanske k2 fujative eller nått sånt tror jag är allround

salomon foil... sjukt skön skida kan dock vara lite styv i vissa lägen när man vill busa sig lite;) =D=D jag kör på 05:ans salomon foil och är sjukt nöjjd!!!

alltså längd mässigt, det är ju en smak sak, vissa gillar långa vissa gillar korta, men en lagom längd för nybörjare borde nog va runt 185 för dej..
eller någon som håller med mej?:)

Som sagt är längden på skidorna en smaksak. Men de flesta kör väll med en skida som är en aning kortare än du själv är. jag är 176 och kör på 169 långa skidor. så 180 skulle jag rekomendera dig.

Du skulle ju kunna hyra ett par skidor å testa nån dag så du märker vilken längd du gillar innan du köper egna. Menar om du åker bräda redan så kanske det inte är så viktigt att ha skidorna från dag 1 säsongen 07/08 =)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp