Snowboardbindning

Snowboardbindning
Tjena,

Nu är det så att jag köpte en Ride Helix bräda för två år sedan. Älskar den brädan, är helt perfekt om man vill åka lite all round. Men jag har en för mjuk forum bindning på, vilket jag har tyckt varit skönt på mina andra parkbrädor men helixen svarar inte så kvickt som jag vill. Fick rekomendationer att köpa en ny bindning med ”stelare” bakkappa.

Så min fråga är till någon som har lite bättre koll, vad finns det för styvare bindningar där ute.

Är väldigt tacksam för svar!

Snowboardbindning
Haha ja då kan du ju i princip köpa vilka som helst. Personligen skulle jag nog kört med ett par union atlas kanske. Finns ju mycket styvare bindningar än dom men tycker atlasen har skön respons. Eller om du är lite experimentell så kolla in NOW bindningar.

Snowboardbindning
Instämmer med Ludd_3 med att du kan i princip välja vad som helst beroende på hur styva bindningar du vill ha men hoppa över de enklaste då de brukar vara mjuka. Nu förtiden finns det nästan inga dåliga bindningar utan allt handlar om tycke och smak. Personligen gillar jag inte Union bindningar utan föredrar både Burton och Salomon.
Har Now på min lista till nästa säsong. Kul att testa något nytt.

Snowboardbindning
Tackar för svar och er synpunkter, det där NOW bindningarna lät ju väldigt spännande. Får se om jag införskaffar mig ett par sådana eller om jag kör på mer säkert kort.

Snowboardbindning
unsuspected sa:
Instämmer med Ludd_3 med att du kan i princip välja vad som helst beroende på hur styva bindningar du vill ha men hoppa över de enklaste då de brukar vara mjuka. Nu förtiden finns det nästan inga dåliga bindningar utan allt handlar om tycke och smak. Personligen gillar jag inte Union bindningar utan föredrar både Burton och Salomon.
Union Atlas och SuperForce är ju väldigt trevliga bindningar, de förstnämnda äger jag själv och har enbart kört Burton innan (Dock så håller jag Burton MalaVita som de skönaste bindningarna någonsin). Var inte rädd för Union.

Snowboardbindning
JonBogero sa:
unsuspected sa:
Union Atlas och SuperForce är ju väldigt trevliga bindningar, de förstnämnda äger jag själv och har enbart kört Burton innan (Dock så håller jag Burton MalaVita som de skönaste bindningarna någonsin). Var inte rädd för Union.
Prövat Union men jag och mina boots kommer inte riktigt överens, däremot Genesis X och Quantum är de bästa bindningarna för mig som jag har testat

Senast ändrad:
Snowboardbindning
unsuspected sa:
JonBogero sa:
unsuspected sa:
Prövat Union men jag och mina boots kommer inte riktigt överens, däremot Genesis X och Quantum är de bästa bindningarna för mig som jag har testat
Genesis har jag ej testat men jag litar på att de kan vara sköna, dock inte gratis. :)

Snowboardbindning
Köpte mina beg för 1500kr och nya Quantum för 1600kr, antagligen felmärkta.
Du är välkommen och prova om storlek medium funkar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp