Snowboardutbildning

SnowSara

Ny medlem
Snowboardutbildning
Nu är det såhär att jag kan inte åka snowboard..
Men jag vill verkligen lära mig att åka
Så är det någon som kan rekomendera nån bra utbildnig lr så man kan söka sig till?
Tacksam för svar :)

// Sara

Snowboardutbildning
Blod, svett och tårar!
Det ända som gäller spelar ingen roll om du har Terje hakkoson (eller hur det stavas) det är bara nöta! Du behöver typ ett tips och det är att inte att rycka runt brädan sen är det bara öva trots stukade handleder, ont i svanskotan och alla möjliga blåmärken!

have fun!

Snowboardutbildning
Burton All Girls camp är inte helt fel det heller. Tror jag tänker dra på en sån om nåt år.

För 499 euro får man:

- Get a welcome Burton Goodie Bag with surprises

- You are staying 6 nights in a 2–4 bedroom at the centrally located Hotel-Garni Robert*** in Mayrhofen (finns flera ställen lägret är på)

- Delicious food you get 3 times a day - breakfast, lunch & dinner

- A lift-ticket for 5 days for the complete resort of Mayrhofen gives you access to your playground

- 2 times per day a 2 hour coaching in small groups of 6 girls guarantee an utmost progress in a short period of time

- Video-analysis & indoor exercising make the difference

- Do you have the right equipment?
Test the Burton Women's products e.g. Feelgood board, Lexa binding & Sapphire boots or the boards from the Women LTR program

- Tuning-workshop for your board & wellness for body & soul will guarantee a great start into the next day

- Enjoy unforgettable evenings with our surprise-, movie & party nights

http://www.burtonallgirls.com

Senast ändrad:
Snowboardutbildning
Fast å andra sidan, dessa läger verkar mest innehålla utbildning för freestyle. Så kanske inte ett förstahandsval för dig :)

Snowboardutbildning
www.girliecamps.com i Åre
vi var tre olika grupper indelade efter nivå. ( lite väl många i varja grupp tycker jag) Vi tränade ganska mkt grunder typ att bli riktigt säkra på fakie, ollie, nosepress mm Kom överens ganska bra i gruppen om vad vi ville göra. Ibland delade vi på oss när några ville vara i parken och andra inte. skulle åkt helikopter en dag, men det blev inte av. så det va ju ingen offpist direkt.

Nu vet inte jag hur det gick till för nybörjarna, vi andra åkte ju inte med dem. men jag tror de lärde sig väldigt snabbt eftersom att dt bara var 3 stycken!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp