Snowkiteboarding

Mahalo

Medlem
Snowkiteboarding
Jag undrar om det är någon här som känner till någonting som liknar en "kiteskola" som bedriver snowkite lektioner så här i vinter tid (under hela vinter-skid säsongen), finns det?
Jag var nyss i Mexiko och fick erfara kitesurfing, nu vill jag ha mera och undrar vart man kan lära sig det?
Måste jag vänta tills i sommar, eller kan man kanske testa det här i Sverige nu i vinter isf vart.

Tack för alla svar…!

Snowkiteboarding
I sälen finns det. Gå in på steffo.nu och kolla. Det är liknande detta fast för surf...

//Hasse

Snowkiteboarding
den finns på ett antal ställen i åre ca 5 st men skulle rekomendera åre äventysrbutik.
sen har dom i gällivare (www.snowkiting.se) sälen och hemsedal de e dom jag vet i norrland men finn några i söder oxå men vet ej vad dom heter nu men kan komma på det lite senare

Snowkiteboarding
Trevligt, fruktansvärt trevlig personal i ramund för övrigt.

Lycka till, ska själv försöka mig på de hiskliga drakarna till vintern.

Snowkiteboarding
Kollade upp Ramundberget och Åre, båda verkade väldigt bra=) ligger inom rimligt avstånd också! Det här ser jag fram emot, allt är bäddat för en bra vinter. Ha det bra ni med;)

Snowkiteboarding
Här har ni några skolor:
www.adventuregellivare.se
www.storulvan.se (www.svenskaturistforeningen.se)
www.areaventyr.se
www.skysport.se
www.kiteakademin.se (verkar inte vara helt lancerad än)
www.ramundberget.se

Det är skitkul, klart värt att lära sig!
/Jens

Snowkiteboarding
hej, jag och en kompis, Erik Gibson driver vemdalenskitecenter, som är en skola för att lära sig snowkite. vi är ett systerbolag till sälenskitecenter.
kolla gärna in våra hemsidor.

www.vemdalenskitecenter.se
www.salenskitecenter.se

mvh Greger

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp