Snowrollers

karin1

Ny medlem
Snowrollers
Hej!

Jag har ett gäng frågor om Snowrollers dvs. Sällskapsresan 2 som är inspelad i Verbier.

1. Finns den på dvd?
2. Nån som vet hur man får tag på den?
3. Nån som befinner sig i Verbier som kanske tom. har den?
4. Var ligger Katzehütze? Vi är ett gäng som har en pågående debatt...

Snowrollers
Svar pà 4:
Katzehütze är den resturang som ligger i skogen pà väg ner till byn. Kommer inte ihàg dess riktiga namn men àker man transportvägen rät ner mot byn stàr det en skylt upp till vänster om nàgon resturang i en högerkurva.

/B

Snowrollers
Det roliga är ju att dem säger att dem är i Kirchberg som ligger nära Kitzbühel och i själva verket är dem i Verbier. En annan kul grej är att Felix St Clair Renard och dottern i familjen med farsan som bröt benet hade ett förhållande under inspelningen.

Snowrollers
Cool, tack för svaren. Ska kolla upp den där restaurangen nästa gång jag kör!

Undrar om det skulle vara möjligt att göra en kopia på den där dvdn? Isåfall vad skulle det kosta?

Snowrollers
Sorgligt nog hittade jag följande uttalande fran SF Video, skrivet september 2003:

"Vi håller på att renovera mastrarna och planerar att släppa dem [Sällskapsresan-filmerna] under nästa år."

Borde ju rimligtvis vara nagon gang i ar, men pa SF:s hemsida finns de inte med. Snyft.

Snowrollers
Felix är ju en klassiker. Sveriges bästa och största och första och mest kända skidfotograf. det är han som kommer till kirchberg i en jeep med en snowboard som ser ut som en surfbräda och ska plåta den svenska kvalitetsskidan. Dessutom säger dem i filmen att kirchberg ligger i Schweiz när det i själva verket ligger i Österrike. En riktig soppa. Förresten träffade jag Lasse Åberg i somras vid en invigning av en utställning. Han verkade jävligt lugn och ville inte snacka ett skit om min favvofilm snowroller.

Tillbaka
Topp