Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
snurra
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MattiasN" data-source="post: 16024" data-attributes="member: 14535"><p>Precis. Det är bara att försöka ligga lite "före" med överkroppen och titta över axeln för att på så sätt få fart på rotationen. Viktigt är ju också att du redan innan upphoppet har förberett dig på att just snurra.</p><p></p><p>Något jag använt mig av vid inpluggning av snurrtrick är "sneda" hopp (eller kick om man så vill), vilket företrädesvis står att finna vid kanten till pisterna. Om du t.e.x. nu är sugen på att snurra åt vänster i åkritningen tar du ett hopp där du hoppar in i pisten från höger sida om backen uppifrån sett. Detta hjälper dig på två sätt: För det första kommer du att få hjälp i själva snurren eftersom hoppet nästan alltid svänger lite uppåt backen till (åt vänster alltså); för det andra kommer det inte göra alltför mycket om du bara gör en 270 eftersom du då ändå landar med skidorna i backens åkriktning. </p><p></p><p>Och som grädde på moset sen behöver du här inte göra bort dig i det största BJ:et utan kan träna i en blå pist av modellen "Skogssvängen" eller "Blå bandet". När du sen sätter tricket där kan du ge dig ut tillsammans med de tuffa killarna och tjejerna utan mindervärdeskomplex.</p><p></p><p>Fast var noga med uppsikten över backen. Alltför många gånger har jag som ung och radikal snowboardligist ofrivilligt korsat bana med oförstående pistrejsare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MattiasN, post: 16024, member: 14535"] Precis. Det är bara att försöka ligga lite "före" med överkroppen och titta över axeln för att på så sätt få fart på rotationen. Viktigt är ju också att du redan innan upphoppet har förberett dig på att just snurra. Något jag använt mig av vid inpluggning av snurrtrick är "sneda" hopp (eller kick om man så vill), vilket företrädesvis står att finna vid kanten till pisterna. Om du t.e.x. nu är sugen på att snurra åt vänster i åkritningen tar du ett hopp där du hoppar in i pisten från höger sida om backen uppifrån sett. Detta hjälper dig på två sätt: För det första kommer du att få hjälp i själva snurren eftersom hoppet nästan alltid svänger lite uppåt backen till (åt vänster alltså); för det andra kommer det inte göra alltför mycket om du bara gör en 270 eftersom du då ändå landar med skidorna i backens åkriktning. Och som grädde på moset sen behöver du här inte göra bort dig i det största BJ:et utan kan träna i en blå pist av modellen "Skogssvängen" eller "Blå bandet". När du sen sätter tricket där kan du ge dig ut tillsammans med de tuffa killarna och tjejerna utan mindervärdeskomplex. Fast var noga med uppsikten över backen. Alltför många gånger har jag som ung och radikal snowboardligist ofrivilligt korsat bana med oförstående pistrejsare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
snurra
Tillbaka
Topp