Snus Till Usa

jolm

Ny medlem
Snus Till Usa
Hallaj, skall åka till USA i januari. Har googlat lite på snus och hur mycket man får ta med sig, en stock verkar gälla som "personligt bruk". Vet att det finns ett fåtal ställen som säljer svenskt snus och att dem har egna crap kopior, samt att man kan beställa och liknande men orkar varken leta eller krångla med detta då jag kommer röra på mig en hel del.

Tänkte försöka ta med mig 5 stockar hemifrån för enkelhetens skull.

Nu till saken, tror ni att det är några problem att ta dem i bagaget man checkar in? Att dom öppnar väskan i tullen os.v.? Eller är handbagage bättre? Typ dela upp några stockar i varje?

Någon som har forslat över mer än en stock innan som har "erfarenhet" eller haft problem med intag av snus till US?

Snus Till Usa
Att tänka på är att knarkhundar utomlands inte är vana vid snusdoften, vilket kan få dem att markera. Har du då 5 stockar med dig blir det problem. Eftersom jänkarna är så lugna med allt vad säkerhet gäller så blir det troligtvis stora problem.

Är ni flera som åker så dela upp snuset i allas packning. Så gjorde jag när jag var i Kanada, bar dock två själv då vi var för få för att sprida ut det mer och givetvis skulle ev. skit hamna på mig då det var mitt snus.

Snus Till Usa
ah, okej! Vi är 4a stycken varav 2 snusar så kommer i vilket fall som helst att ha fler stockar i packningen än vad jag får ha. Hade du snuset i handbagage eller i det incheckade bagaget? Hört att dom typ "kontrollöppnar" väskor med. Får väl bara dra en chansning och hoppas på det bästa antar jag.

Snus Till Usa
jolm sa:
ah, okej! Vi är 4a stycken varav 2 snusar så kommer i vilket fall som helst att ha fler stockar i packningen än vad jag får ha. Hade du snuset i handbagage eller i det incheckade bagaget? Hört att dom typ "kontrollöppnar" väskor med. Får väl bara dra en chansning och hoppas på det bästa antar jag.
Tror att jag körde en i skidbagaget och en i handbagaget. Kan ha kört den andra i vanliga bagaget också då jag tidigare blivit rejält utfrågad om vad snus är i tyska tullen. Anyways, sprid ut det, vad är oddsen för att de öppnar båda väskorna tänker jag.

Snus Till Usa
Aa, får bli att sprida det så gott det går och hoppas på lite medvind, i värsta fall blir man av med någon och inte alltihop förhoppningsvis.

Tack för de snabba svaren.

Snus Till Usa
Tjena! skulle gå college där förra året. Var också orolig, läste en gammal tråd på flashback som funkade.
Fick med mig 5 stockar. En stock vanligt. Och resterande 4 stockar som perfekt passar i ett pringels rör (chips) la något chips på toppen men inga konstigheter alls. Fint som snus ;)

Snus Till Usa
IsakHemmingsson sa:
Jag tog med 3-4 dosor när jag åkte till New York i våras. Var inga problem alls!
3-4 dosor och 50 skulle kunna ses som relativt nära varandra, det senare innehåller ju faktiskt bara en mer än det eventuellt högsta tidigare värdet, plus en nolla. En nolla har just värdet noll, vilket är relativt innehållslöst och således borde det vara nästan samma sak?

Goozen sa:
Tjena! skulle gå college där förra året. Var också orolig, läste en gammal tråd på flashback som funkade.
Fick med mig 5 stockar. En stock vanligt. Och resterande 4 stockar som perfekt passar i ett pringels rör (chips) la något chips på toppen men inga konstigheter alls. Fint som snus ;)
Ursäkta om jag är något skeptisk här men om det nu blir strul i tullen är det inte lättast då att bara erkänna sitt misstag, vara lite snäll och betala sina böter. Försöker man uppenbart smuggla blir nog konsekvenserna något värre än om man är en "dum turist" som inte tänkte på att det måste skattas vid införsel.

Snus Till Usa
Ja, 3-4 dosor är ju som sagt inga problem då du får ta med dig en stock (10 dosor). Dock är min tanke att ta med mig 50 dosor, alltså 5 stockar.

Pringles idén verkar inte särskilt slående tyvärr, med tanke på Jarles resonemang. Dessutom lär tullen fundera på varför man vill forsla in 5 rör chips och lär troligtvis öppna och kolla vad det är. Då är det nog bättre att låta stockarna vara "orginal", då ser det iallafall inte ut som man har försökt gömma och smuggla.

Snus Till Usa
Det blir nog ett jävla liv om du medvetet försöker smuggla in det i landet, är du bara dum och svensk så är det nog mer okej. Jag fick en lätt svettattack i canada när skyltarna vid tullen talade om höga böter om man hade med sig över 500g tobak men eftersom att ingen kollade min väska så var det ju lugnt den gången.

Snus Till Usa
Jarle sa:
IsakHemmingsson sa:
Jag tog med 3-4 dosor när jag åkte till New York i våras. Var inga problem alls!
3-4 dosor och 50 skulle kunna ses som relativt nära varandra, det senare innehåller ju faktiskt bara en mer än det eventuellt högsta tidigare värdet, plus en nolla. En nolla har just värdet noll, vilket är relativt innehållslöst och således borde det vara nästan samma sak?
Ber så hemskt mycket om ursäkt över att jag läste fel på dosor/stock, det var verkligen inte min avsikt. Det kommer verkligen inte att hända igen.

Snus Till Usa
Gammel_Dansk sa:
Annars köper man General på plats. Förre året kostade en dosa 1 Dollar.
Sjukt bra pris, vart handlade du?

IsakHemmingsson sa:
Jarle sa:
IsakHemmingsson sa:
Ber så hemskt mycket om ursäkt över att jag läste fel på dosor/stock, det var verkligen inte min avsikt. Det kommer verkligen inte att hända igen.
Han nämner både fem stockar och att upp till en stock är helt ok (detta redan i första inlägget). Opie är alltså redan införstådd med att 3-4 dosor inte är några som helst problem.

Jag tänker vara den som är den och påpeka att det är en god idé att läsa en tråd innan man postar.

Senast ändrad:
Snus Till Usa
Jarle sa:
IsakHemmingsson sa:
Jarle sa:
Han nämner både fem stockar och att upp till en stock är helt ok (detta redan i första inlägget). Opie är alltså redan införstådd med att 3-4 dosor inte är några som helst problem.

Jag tänker vara den som är den och påpeka att det är en god idé att läsa en tråd innan man postar.
Och jag var i min föregående post införstådd att jag gjorde fel att posta. Ber så hemskt mycket om ursäkt ännu en gång :)

Snus Till Usa
Som sagts så säljs General snus i de flesta tobaksbutiker i landet. Dessutom billigare än i Sverige pga den låga tobaksskatten. Ta med det du behöver för några veckor så hittar ni en butik som säljer och köper där bara!

Snus Till Usa
Danke för infon, verkar som det finns lite överallt att köpa general om jag fattat det rätt? Så man inte behöver leta ihjäl sig isf. De tidigare trådarna jag läst har sagt att det kan vara rätt svårt att hitta, dock var dessa trådar några år gamla.

Snus Till Usa
Sätt TSA-lås på väskan/väskorna som du checkar in. Har du ett vanligt lås har de rätt att bryta upp låset om de vill titta närmare i den. Man får då en lapp om att väskan varit öppnad i väskan av tullen. TSA är ett låssystem där tullen kan öppna utan att bryta upp.

Vill minnas att jag sett svenskt snus på Chevron, en bensinstationskedja, de hade även något inhemskt märke.

Snus Till Usa
Tog med mig 4 stockar förra året då jag åkte till Kanada, mellanlandade i Chicago, vart lite problem i Kanada dock, fick förklara att jag har det för eget bruk eftersom jag skulle spendera de kommande 4 månaderna där, men att jag inte skulle ta med mig lika mkt nästa gång så var det lugnt. Fick ju såklart stå vid nån tull och visa allt jag hade i bagaget, så ha inga fler överraskningar så är det nog lugnt ;)

Snus Till Usa
Kom nyligen hem efter 4 1/2 månad i USA.
Jag hade med mig 5 stockar i handbagaget. Inget problem med det i tullen i Chicago.
Dock visade det sig att general Portion är sjukt billigt då det lanseras hårt. Priset varierade mellan 1,5-3 USD.
Det säljs på förvånansvärt många bensinmackar. Jag vistades i Arizona, Alabama, Georgia och Florida.
T-son

Snus Till Usa
cfb sa:
Jarle sa:
Att tänka på är att knarkhundar utomlands inte är vana vid snusdoften, vilket kan få dem att markera.
Haha, ja det är precis så man tränar tullhundar, att markera på sådant dom inte känner igen.
Givetvis inte, men du får gärna ge en bättre förklaring till varför jag och bekanta har haft knarkhundar som markerat på snus om du är insatt :)

Tillbaka
Topp