Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
mjukt skal, alltså en jacka som inte är lika praslig som ett hårt skal. Men från första början så var Softshell = plagg utan membran men endå vind och vatten resistente. Alltså plagg för fysikaktivitet i alla väder utom riktgt regningt busväder!
Jag valde softshell... Mest för att jag är ärlig mot mig själv, jag åker inte skidor när det regnar och är rövarväder och anser därför inte att jag behöver en superduper skaljacka men 17 lager goretex. Min softshell från Norröna är soft som...
Skal kan du ju ha året runt i alla väder. En softshell nöts snabbare, är tyngre och de som är mer vattenresistenta andas också sämre. Dock är ju softshell något varmare.
Valde själv mellan dessa när jag nu till säsongen skulle köpa nytt. Blev en skaljacka, Tierra interpido närmare bestämt. En jacka som är mycket stretchpaneler i åt olika håll och jag rekomenderar den starkt!
Skal luktar inte lika kufiskt som softshell och fodrade jackor gör efter en säsong. Alltid nåt att tänka på
Jag har både skal och softshell och ska jag vara helt ärlig är det inte så jävla stor skillnad. De gångerna jag åkt i ösregn tycker jag man blir blöt och jävlig både i skal och softshell.
Crilleus: Du råkade inte se min skolas eminenta monter på mässan?? Utsikten heter skolan. Hade mina b3:or på väggen tillsammans med massa klätterprylar, cykel, forskajak osv.
Evil: Bra skaljackor blir man inte blöt i, svettig med fel lager, men inte blöt.