Söka jobb från sverige eller på plats i Österrike?

Hej! Åker till Österrike i början av november för att jobba. Är det bäst att söka jobba från Sverige innan jag åker ner, eller är det lätt att få jobba genom att bara knalla in på ett ställe och söka jobb?
Nån som har nåt bra tips på hotell eller restauranger där man kan söka jobb? Funderar på St Anton eller nån annan trevlig skidort. // madde

på plats! vi som sökte (saalbach) på plats fick lagomjobb, med tid för skidåkning, de som hade jobb från sverige fick slitjobb, visserligen bättre betalt men kunde bara åka en gång i veckan.. dessutom vet jag folk som sa upp sig direkt från sina jobb de fått via mail hemifrån och tog ett jobb där nere istället. vi hade boende den första månaden tills alla fått jobb, då var det inga problem att hyra ut lägenheten..

vad gäller jobbsöket är det bara att gå runt överallt, ibland har man tur, ibland inte. men det löser sig för de flesta. iallafall i saalbach, st.anton är det kanske lite större konkurrens. lycka till iallafall..

Vi ska ner där i november och söka jobb, har pratat med en del och om man åker ner där vid den tiden så skall det inte vara några problem att få jobb!

/mvh

Behöver man ta med sig CV och sånt eller gäller det bara att ladda med charm och "titta, jag kan jobba hårt"-looken?

Är det lika lätt att fixa jobben i Val D och Cham som i Österrike?

Henrik

Är du där så tidigt är så är det bara att gå in nånstans och fråga...om du ska söka hemifrån skulle jag prova på nåt "svensk-ställe", tyo underbar eller castello i Saalbach!...lycka till!...

Jag tror att Arbetsförmedlingen i Uppsala har jobb till Österrike. lycka till

jag jobbade en del i st anton. mitt råd är att leta på plats. det finns alltid andra bums som inte pallar eller måste åka hem. o på alla internetkafé finns jobblistor över alla lediga jobb. nya jobb tillkommer varje vecka. först på plats principen gäller.
stort varningstecken runt Hotel Manfred!!!!
det e inte värt det...

Tillbaka
Topp