Söker boende i Serre Chevalier

NellieSteneberg

Ny medlem
Tjena!! Någon som har tips på boende i Serre Chevalier, eller ännu bättre har två tomma sängar i sin lägenhet som behöver fyllas ut?? Och annars om det är några fler som söker där och att man isfl kanske kan söka efter gemensamt boende, blir ju billigare osv. Undrar även om någon vet hur svårt det är att få jobb där? Kommer behöva jobba en del och är inte så kräsen så tar det jag kan få typ! Tacksam för alle jag kan få!

Nu är det rätt många år sedan jag säsongade i Serre, så det kan ha ändrats, men de flesta då fick tag på sitt boende genom turistbyrån, som nås via Serre Chevaliers hemsida.
Ang. jobb är det svårt att få kneg om du inte kan åtminstone hyfsad franska, kan du det så är det betydligt lättare. Serre har mycket fler franska turister än orterna längre norrut, det är därför det är så.
Du kan även kolla om Langley fortfarande söker folk.. de har ett hotell i Villeneuve.

Hej,

@NellieSteneberg Kolla med Tina på la maison du bez i Villneuve om hon fortfarande har kvar det. Fick jobb där som diskare under sportlovsveckorna + lite extra dagar. La grotte är en pub du kan söka det är engelskt ägt så lättare. En tjej under säsongen jobbade på en bowlingbar i chantermerle så du kan kolla med dem också. Var 4 år sedan jag säsongade där så mycket kan ha förändrats.

Tillbaka
Topp