Söker boende i Whistler säsong 12/13

antmoritz

Ny medlem
Hej!

Vi är 2-3 nittonåriga killar som har planerat att ta ett år ledigt mellan gymnasium och universitet. Vi har siktat in oss på att dra till Whistler säsongen 12/13, och komma dit i början av december. Vi kommer dit vid den tiden, då vi jobbar här i Sverige fram tills dess.

Vi har kollat mycket boenden på Craigslist, Pique, etc, men blir inte riktigt kloka på alla olika områden, priser och annat. Många annonser har varit fake, då man har fått misstänksamma svar på annonsen.

Tänkte därför höra här hur andra har gått tillväga för att hitta boende i Whistler? I vilka områden vill man bo, och hur mycket ska man betala? Är det värt att bosätta sig lite utanför och skaffa en billig bil att köra med.

Det kanske är så att det är andra här på Freeride som söker boende i Whistler och är intresserade av att slå ihop sig till ett stort hus.

Hör av er!

/Anton

Tja boys,
vi är tre grabbar och en flickvän som ska dra till whistler i början av januari, oxå sent pga våra jobb!
Det känns som att det är svårt att hitta boende för 3-4 personer, speciellt om man vill bo centralt!
vore ju fett soft att dela på en stor villa ;)

Vart kommer ni ifrån? Har ni några stora hus som ni har kollat på?

// Jacob

Vi bodde i creekside/bayshores förra säsongen och det är ju lite off men ni har fortfarande allt ni behöver där, gondol upp på whistler, matbutik, jävligt bra after-ski käk, skidbutik, whistlers billigaste öl-jugs(creekbredd) och mycket annat. det tar 15 min med bussen om man vill in till village. Jag hade iallafall inga problem att bo där ute och då va jag inne i village cirka 4-5 dagar i veckan :)

//Andreas

Tillbaka
Topp