Söker boendekompis Val d´Isere 11/12

alexandrasa

Ny medlem
Vi är tre tjejer som planerar att åka till Val d´Isere en säsong. Vi bor allihopa runt Stockholm och har åkt skidor under lovdagar, så det ska bli grymt kul att få prova på en hel säsong! Vi har tittat lite på olika boendealternativ och det bästa vore om man är 1-2 personer till i en lägenhet, för att få hyran på en rimlig nivå.

Om du är intresserad av en säsong i Val d´Isere och letar efter en säng, och trevliga sambor såklart, så hör av dig/er :)

Senast ändrad:
Hej brudar!
Therese 19 år från Örebro här. Jag & en tjej här på fr har pratat om att åka ner och val d'isère står högt på listan!
Har för mig att hon pratade lite med dig? (lisee heter hon på fr).

När åker ni ner? Hur länge stannar ni?

Hej! :)

Vad kul att ni också är intresserade av att åka till val d`isere! Ja, jag svarade nyss på hennes meddelande. Vi hade tänkt åka ner i november och stanna hela säsongen, det lär väl bli till slutet av april skulle jag kunna tro.

Men skulle inte du kunna skicka ett pm och berätta lite om dig själv, dina intressen, vad du vill få ut av en säsong, om du tänker jobba etc. så man får veta lite mer om dig! :)

Senast ändrad:
Tjena tjejer! Jag är också rätt taggad på att dra iväg! Har dock snackat med några bekanta om att bo i lilla byn Tignes utanför Valdi.. Men är öppen för förslag! Vore kul att höra hur ni hade tänkt er säsong? :-)

/EMMA

Nemen! Therese haha! Jag vet inte! Får helt enkelt se hur det blir! Vill ha alla dörrar öppna :D

Hej tjejer :)

Jag heter malin & är 19 år. Jag är väldigt inne på att åka ner & göra en säsong i Val d´Isere och behöver hitta några trevliga sambor att dela en lägenhet med :) Jag bor precis utanför Göteborg och har åkt sidor hela mitt liv. Vet ni vad hyran ligger på ungefär och vet ni om det är lätt att få jobb?

Tjo, jag är ganska sugen.
Johanna 20 år, Arboga, jag gjorde en säsong i St.Anton i vintras. Det var det bästa någonsin!!!
Är väldigt sugen på att göra en ny säsong någon annanstans, vet bara inte var :P
Men Val d'isere låter ju ganska fett :P

Hej!

Jag är riktigt sugen på att säsonga i Alperna!
Jag heter Johanna och är 21 år. Jag har åkt skidor och snowboard någon vecka varje år sen jag var 6(8) år och älskar det! Jag fortsatte direkt efter gymnasiet med plugg på KTH i Stockholm och känner att det nu är dags för ett break. Behöver dock sällskap och det vore kul om ni hör av er!

tja brudar! superkul att så många är intresserade!
jag har surrat lite med en bekant som gjorde säsong i val d'isere i vintras och om man lyssnar på honom så är det inte dags att börja kolla lägenhet förens i september, ish. men som alexandra sa i början, för att få hyran på en rimlig nivå bör man vara ett gäng på ca 5 glada individer i varje lägenhet. ju fler desto roligare! fortsätt peppa! :)

hejs!

två snubbar här som är påväg ner också, vore smutt och dela med ngn!

vi kör ner, plats finns i bilen. drar redan i aug, för surf. är ni taggad på
en tripp och skidåkning sen, är det bara hör av sig!

hörs

Hej hej.
Kul att se att folk är sugna på val. Var där förra vintern och det var galet roligt.
Såg någon funderade på tignes, men säsonga hellre i val, mer folk och mer fest.
Boende kan man chilla med ett tag, men Om man vill jobba i tex någon av barerna/nattklubbarna
Så borde man börja kolla på det runt augusti, eftersom många anställer innan säsongen startar.

Ses i vinter / adrian

Grymma tips! Har kollat runt lite på boende och det finns det massvis av för oss blivande säsongare! 3000 kr/månaden per pers, rimligt? Har ingen aning om pris nämligen..!

Vore grymt kul om man kunde dra ner ett gäng i början av december och leta jobb tillsammans! Fan blev riktigt taggad nu..!

Början på december kan kanske vara lite sent. Systemet öppnade den 27 nov. Och många barer har redan öppnat då.
Om man inte vill jobba så mkt så anställer många hotell städare som bara jobbar en dag i veckan.
Kommer det upp några frågor så är det bara att ställa. Tror inte bara det är jag här som varit där förut som kan svara på alla frågetecken?

Adrian_persson sa:
Början på december kan kanske vara lite sent. Systemet öppnade den 27 nov. Och många barer har redan öppnat då.
Om man inte vill jobba så mkt så anställer många hotell städare som bara jobbar en dag i veckan.
Kommer det upp några frågor så är det bara att ställa. Tror inte bara det är jag här som varit där förut som kan svara på alla frågetecken?
Gud vad kul att det finns så många som är intresserade av valdi! och roligt att höra från någon som gjort en säsong där. Hur hittade du boendet Adrian, ordnade du det på plats eller hade du ordnat det hemifrån?

Jag har också hört att man bör åka ner i mitten av november om man vill ha ett jobb. Men jag tycker 3000/ månad låter som ett riktigt kap! var hittade du sådant boende?

Haha. Jag googlade runt lite, hamna på några sidor! Kommer dock inte ihåg vilken sida det var exakt för 3000 kr i månaden, men hittade flera boenden för runt 3500 iaf..! Så det blir nog inga problem! Är nog jobben som är svårast..

Vi borde dra ihop alla som verkligen är intresserade och åka iväg i mitten av november? Riktig roadtrip haha!

Hej!

Jag håller på för fullt att leta boende i Val d\'isere för mig och en kompis, och visst blir det både bättre och billigare om man delar med andra. Anmäler därför två snygga och lättskötta östgötakillars intresse! ;)

Ses i Val D!

Hej ! Jag är också grymt sugen på att dra till val d'isere i vinter. behöver några att dela lägenhet med eftersom ingen av mina kompisar här hemma vill dra !
hade ni tänkt att stanna hela säsongen och jobba och sånt eller? de vill jag göra iaf.
hur många är ni i som ska dra och bo i samma lägenhet?

/ madde

Hejhejhejhej!
Bodde med Adrian, här ovan i Val förra säsongen. Vi hyrde av en gubbe som heter Piers Williams(http://www.skipierdor.co.uk/), riktigt skön snubbe! Han har lång erfarenhet av att hyra ut lägenheter i Valdi så han vet vad han pysslar med.

Vi fixade boendet hemifrån så allt var klart när vi kom ner, men jag vet att det fanns de som fixade på plats. Men det har jag ingen erfarenhet av. Vi hade en av de största och bästa lägenheterna under säsongen, dock låg den i La Daille vilket jag iof inte såg som ett minus, men det ligger som sagt inte mitt i Valdi då. Dock hade vi närmast till Folie Douce, vilket helt klart var ett plus!

Hilma

hilmas sa:
Hejhejhejhej!
Bodde med Adrian, här ovan i Val förra säsongen. Vi hyrde av en gubbe som heter Piers Williams(http://www.skipierdor.co.uk/), riktigt skön snubbe! Han har lång erfarenhet av att hyra ut lägenheter i Valdi så han vet vad han pysslar med.

Vi fixade boendet hemifrån så allt var klart när vi kom ner, men jag vet att det fanns de som fixade på plats. Men det har jag ingen erfarenhet av. Vi hade en av de största och bästa lägenheterna under säsongen, dock låg den i La Daille vilket jag iof inte såg som ett minus, men det ligger som sagt inte mitt i Valdi då. Dock hade vi närmast till Folie Douce, vilket helt klart var ett plus!

Hilma
Tja!
Även jag bodde med Hilma och Adrian förra säsongen och Piers är väldigt bra att hyra av men vill ni komma undan lite billigare så kan ni höra av er till "Val agency" har jag för mig det heter, det är dom som har flertalet av säsongslägenheterna i Val D'isere och det är även de som Piers hyr utav.. Så vill ni ha det så billigt som möjligt så skulle jag kontakta Val Agency..

För övrigt så är Val D'isere en grym by, personligen mycket bättre än t.ex St. Anton.. Grym skidåkning, mycket ute ställen och bara allmänt skönt häng!
Ska ni söka jobb på krogen så kan jag starkt rekomendera Le Petit Danois (dansken) där jag själv jobbade förra säsongen och antagligen kommande säsong, skönt folk som hänger där, skön personal och go stämning!

Ses i vinter, fred!

men alltså jag är typ sugen på en säsong i valdi! söker såklart roomies! någon som har en schlaf över?

Hallåj! En skåning som längtar efter snö och är sjukt sugen på att dra en säsong. Har haft planer på S:t Anton eller Bad Gastein men varför inte Val d´lsere. Reser ensam och söker efter några att bo med. Tanken är att jobba och köra från mitten av november för att få ett jobb!
Finns det platser övers, eller några som vill slå ihop sig för att leta boende?

/Pernilla

Hejsan!
Även jag ska ner till valdi i vinter. Har tänkt att dra ner i mitten/slutet av november någon gång men inget är spikat än. Söker gött folk att dela boende med och även ta sig ner med. Har hört att det är extremt värt med bil, både för resekostnaden ner men också grymt bra att ha på plats, så om nån har plats i bil eller om man går ihop några stycken och löser en så vore det toppen!
/Albin

Tja! Ytterliggare två heltaggade tjejer här på 20 år från Göteborg som är sugna på Val d'Isere nu i vinter! Håller på att leta boende själva men om det är någon som har två platser över någonstans är vi helt klart intresserade!! /Gabriella & Camilla

Hej alla Val d'isere sugna!!
Jag är en 21-årig tjej från skåne som också är mycket sugen på att säsonga o är mkt inne på val d'isere. Om det e någon som har lust att dela boende o kanske redan har boende med en plats över så hör jätte jättegärna av er.:D

heloo

3 killar från gbg som ska ner o säsonga. om ngra behöver fylla ut en lägenhet så är jag jävligt sugen! hör av er isf

Hej

Jag är en 21 årig kille från Finland och planerar att gå till Val d'Isere efter nytt år. Jag skulle vara där för två månader. Söker en billig boende, någon som skulle ha en ledig plats där i centrumet för januari-mars?

Okej, skulle jag kunna få en siffra på hur många som är intresserade av att dela boende i Val d'isere denna vinter??
Är så svårt att leta boende om man inte vet för hur många. Jag letar gärna men vill vet hur många som är intresserade. Har kollat runt lite o ju fler desto bättre. 6 pers verkar merst optimalt. Hör gärna av er så fort som möjligt så jag kan börja söka runt.
PM:a mig gärna om ni vill haka på eller om ni har ett ställe med en säng över!!
Nickenn

Två killar från södra sverige , 23 & 24 år är intresserade av att dela boende. Har kollat runt lite och det finns lite granna iaf. Skönt o se att många ska till val disere =) Men någon med erfarenhet som kan ge lite pro/cons med att bo i tinges/val d'isere eftersom val d'isere lägenheter är ganska mkt dyrare...tacksam för svar!

Danne

tja, gjorde säsong förra året och jag har endast gott att säga om val d´isere.
Tignes är inte lika stort och det är en bit mellan val och tignes, så om man vill ut i Tignes så får man betala taxi tillabak , blir ganska dyrt. Utbudet på klubbar och barer i tignes är inte så stort , förutom på xgames då är det bra dag men det är en vecka på hela året.
Så Val är dyrare men så mkt bättre på alla sett, du tar dig runt hela systemet jättelätt, antingen med buss eller lift.
tyvärr vet jag inte bra grejer om tignes så jag inte bodde där.
Om det kommer fram några frågor så skriv här eller direkt till mig

Mvh / Adrian

Jag tanker aka ned till Val d'Isere i borjan av November, troligen med tva kompisar men jag ar inte helt saker om de är på än. Bor just nu i Frankrike för att lära mig franska. Jag siktar på att fixa jobb när jag kommer ned, men 2/3 st känns lite för få så vi delar gärna boende med andra bummare. Vi är alla hängivna skidåkare men går ändå ut så mycket som möjligt. Hör av er om ni behöver fylla ut lägenheten eller vill hitta boende då även jag kommer leta runt efter boende.

So long :cool:

Hej, Jag är en 92-grabb från Göteborg som kommer åka ner. Kommer nog åka ner med annat folk från staden, men dom velar så jag börjar leta andra boende-alternativ. Jobbar just nu i norge, inom offshore-branschen vilket då innebär att jag kommer jobba samtidigt som jag säsongar, alltså pendla till jobbet. Jobbar ett 2veckor på-, 4 veckor av system. Men jag betalar gärna full hyra och allt vad det innebär. Hör av er om ni har en plats över.

Älskar skidor, sena kvällar och självklart Kely starlight

Adrian_persson sa:
tja, gjorde säsong förra året och jag har endast gott att säga om val d´isere.
Tignes är inte lika stort och det är en bit mellan val och tignes, så om man vill ut i Tignes så får man betala taxi tillabak , blir ganska dyrt. Utbudet på klubbar och barer i tignes är inte så stort , förutom på xgames då är det bra dag men det är en vecka på hela året.
Så Val är dyrare men så mkt bättre på alla sett, du tar dig runt hela systemet jättelätt, antingen med buss eller lift.
tyvärr vet jag inte bra grejer om tignes så jag inte bodde där.
Om det kommer fram några frågor så skriv här eller direkt till mig

Mvh / Adrian
Hur står sig priserna i valdi jämfört med i Sverige? Om man vill köpa lavinutrustning, snowboardboots och diverse annan utrustning, bör man köpa det i Sverige innan man åker ner eller kan man hitta billigare saker där nere?

Och förresten, hur mycket spenderade du på mat per månad? :)

ganska samma lika, iaf tidigt på säsongen. om man vill så kan man åka ner till bourg st mourice, det ligger cirka 45 min bort med bil och där är allt billigare. så en bil kan vara bra att ha. jag bodde med 5 andra , och vi tog bilen ner till bourg cirka en gång i månaden. där köpte vi så mkt vi kunde packa in i bilen, så blev ganska billigt så. ska man köpa mat i byn så får man tänka att de är som det är i alla skidorter, dyrt i själva byn men billigt i alla byar i närheten. det som kostade mest var det man käkade i backen och ölen på kvällen såklart.

Matpriserna är som Adrian sa mycket billigare i Bourg. Jag tror att jag kom fram till att jag åt mat för ca. 500kr i veckan, om jag bara åt mat hemma, vilket man blir tvungen att göra om man ska leva så snålt som möjligt. Det går med andra ord att komma billigt undan, speciellt om man delar med andra och lagar mat tillsammans. Dock åt i alla fall inte vi mat som hade samma standard som man äter hemma, men någorlunda bra mat var det ändå.

Mvh/ Hilma

Tror att jag gav er lite fel information i förra inlägget. Jag diskuterade med min kompis och troligtvis var drickan som vi köpte i Bourg inräknad i de 500kr också.

/ Hilma

Okej! Äh, budgeterar man för 2000kr/mån så kanske man ofta blir positiv överraskad av pengar som blir över ;)

Tillbaka
Topp