Söker bra åkare i Val d'Isére i vinter.

Magnus_Ibanez

Ny medlem
Hej.

Vet inte om jag är i rätt forum, men hoppas det :-)

Jag är fotograf (men musiker till yrket, www.magnusolsson.com ) som gillar att fota actionsport, mest för att det är grymt kul, men har sålt en hel del bilder också. Jag har gjort säsong i Franska alperna (Val Thorens och Val d'Isére) dom senaste 10 åren och är mycket på berget.

Hur som helst, och det jag vill komma till, är att jag vill hitta lite nya åkare (det är trist att fota med samma snubbar alltid, och bummare verkar gilla dricka mer än åka, svårt att komma upp på morgonen) i vinter. Jag kommer att vara i Val d'Isére hela vintern, från december till maj, och letar åkare i området runt Val D (men kan tänka mig att åka till andra ställe om åkaren, du, verkar rätt). Jag är lika intresserad av bräda som av skidor och både park och berg.
I huvudsak är det för att det är så jävla kul att ta bilder på berget

Mitt enda krav på åkare är att dom kan åka okay, har okay kläder (helsvart är inte kul) och har en lust att ta bilder.

Här finns lite bilder jag tagit (lite taskigt uppdaterad, men action sidan är okay).
http://www.magnusolsson.com/photography/photography_II2.htm

EDIT: Dom senaste bilderna är längst ner.

Skicka en mail, eller skriv i tråden, om det finns intresse.
mail@magnusolsson.com

Mvh,

Magnus Olsson

Senast ändrad:
vi är några trevliga killar som skall vara i val d dec-maj. Vi anser oss själva som okay åkare med okay kläder.

vi lär ju synas där nere hur som helst !

Ha de najs så länge!

tjoo ska själv inte dit ner å åka men ville bara säga att du har sjukt fina bilder, gillar ljuset i bilderna fett mkt ;) keep on

Kommer vara där med en hel del kompisar under v.9. Kanske inte går under kategorin "grym", men tycker det är sjukt kul att åka, kanske syns där!

Josslo sa:
vi är några trevliga killar som skall vara i val d dec-maj. Vi anser oss själva som okay åkare med okay kläder.

Ha de najs så länge!
Cool!
Första säsongen där, eller?

Är det ni på klippen och bilderna på din sida så kan vi nog ha kul.

Skall ni jobba (i så fall var?) eller bara åka?

Du kan väl skicka en mail så skickar jag mitt franska nummer när jag kommer ner (man får ju köpa nytt varje år). Jag är inte ute på pub mycket på kvällar och syns inte ofta ute på byn, men jobbar på "Le Petit Danois" mitt i stan (spelar after ski där).

/Magnus

Celfving sa:
Kommer vara där med en hel del kompisar under v.9. Kanske inte går under kategorin "grym", men tycker det är sjukt kul att åka, kanske syns där!
Skicka en mail när ni skall åka ner, om ni vill ut och testa ta lite bilder.
2-3 åkare är lagom, sen blir det för mycket vänta för alla.

/Magnus

Magnus_Ibanez sa:
Josslo sa:

Ha de najs så länge!
Cool!

Du kan väl skicka en mail så skickar jag mitt franska nummer när jag kommer ner (man får ju köpa nytt varje år). Jag är inte ute på pub mycket på kvällar och syns inte ofta ute på byn, men jobbar på "Le Petit Danois" mitt i stan (spelar after ski där).

/Magnus
Jajjemen det är vi som är på klippen och bilderna. Vi har inget jobb fixat ännu, vi tänkte titta runt lite när vi kommer ner....men man vill ju inte att det skall ta tid från skidåkningen.
jasså kör du livemusik eller? det e isåfall riktigt coolt.

jag tar o slänger iväg ett mail så kan ju du skicka numret så kan vi ju dra utt på berget eller i parken ett par dagar...

Josslo sa:
Magnus_Ibanez sa:
Josslo sa:

Ha de najs så länge!
Cool!

/Magnus
Jajjemen det är vi som är på klippen och bilderna. Vi har inget jobb fixat ännu, vi tänkte titta runt lite när vi kommer ner....men man vill ju inte att det skall ta tid från skidåkningen.
jasså kör du livemusik eller? det e isåfall riktigt coolt.

jag tar o slänger iväg ett mail så kan ju du skicka numret så kan vi ju dra utt på berget eller i parken ett par dagar...
Ja, jag spelar gitarr i bandet på stället där jag jobbar (programmerade trummor, dock).
Skall jag höra efter om dom behöver folk där?
Vad kan ni? Bartender? Plocka glas? Servera? Kock?
När åker ni ner?

/magnus

Hmm jag var förbi en sväng till val d'isere i vintras och såg dig spela kom jag på nu! Riktig snitsare på gitarr om jag minns rätt ;)

Förstår vad du menar, med att bummarna i regionen hellre super än åker skidor... ;)

Tillbaka
Topp