Söker du boende i Whistler från och med 1 Nov?

Sssch

Ny medlem
Hej!

Det verkar vara väldigt många som letar efter boende i Whistler men inte så många som letar efter några att fylla sitt boende med. Det är dock i inte så lätt att hyra något boende om man åker ensam så jag föreslår att vi skulle kanske kunna prata ihop oss och hyra något tillsammans. Det är ju jätteroligt att bo flera ihop i något större ställe med rimlig prisklass så att man kan lära känna flera nya människor och hitta på massa kul ihop.
Är det någon som är intresserade av att slå ihop sig så hör gärna av er!

Själv är jag en glad tjej på 21 år som älskar att resa och hitta på roliga grejer. Har aldrig sesångat förut men verkligen älskar att åka skidor. Tänkte att åka ner så att jag är där senast 1 Nov och stannar ca till 1 April. Hör jättegärna av er om ni känner er träffade! Annrs ses vi väl i Whistler!

Sara

Hej! jag känner mig jätteträffad..! :)
har heller aldrig gjort en säsång förut. och har också lite svårt att stava till det men de börjar sitte nu.... säsång.. ;)

men du har skitbra planer, fast för mig brister det på en punkt.. jag kan inte vara där förrän 1a dec.. har en månad uppsägningstid på jobbet.. :/
är du flexibel eller kommer på någon annan lösning är jag jätteintressant!

David..

hej sara jag ska göra en säsong from nov 1a åker redan 28e okt. har inte hittat boende än.

hade ett på G men jag får inte tag på kanadixaren som ringde mig tyvärr.

jag har även kontakt med 3 tjejer till här på formet alla vi ska som sagt göra säsong from nov. men dem får själva förklara mer om dem själva.

i vilket fall som helst. hittar du ett bonde så hojta till bara.

jag letar förfullt men det går inte bra på alla håll direkt.

ta gärna min msn så kan vi höras mer,

Lost_monkey86@hotmail.com

Hare bra

Csaba

Hejsan.
Känner mig oxå träffad. Verkligen jätteintresserad av att hänga på det här, letar säsongsjobb i whistler.
Hör gärna av dig hur det utvecklar sig. Jag är beredd att sticka dit i princip på stört.

Mvh Micke, zantarf@hotmail.com

Senast ändrad:
Hej,

Jag är klart intresserad!

Har letat boende en del men har väl tänkt samma sak, att gå ihop några stycken och hyra, roligare så :)

24årig kille från Sthlm som åker bräda eller skidor och gillar att festa om tillfälle ges :)

Drar till Whistler i slutet av dec.

Ta min msn så kan vi snacka mer där.

MSN: mikael_hamrin@hotmail.com

Hej sara!
Det är ju mig du pratar om! :)

Jag tar oxå min första steg i säsongsvärlden nu till januari hade jag tänkt, och jag vill jättegärna åka med! Du verkar vara en helskön tjej.
Mitt enda problem är som sagt, jag kan inte komma iväg förän efter nyår... Finns fortfarande kvar chans att hänga på tro?

Jag är likt dig en glad, social tjej, 21 år (snart) som vill träffa människor, ha kul och dra en massa snö!

Ha det bra, hör gärna av dig!

hej/ Frida

mikaelsdotter@hotmail.com

Hei,
Jeg er også veldig interessert i å gå sammen med noen å dele en leilighet. Men jeg kommer ikke før 6.januar og skal stanna 3 mnd. Hvis noen har en leilighet på gang med en ledig plass er det bare å si ifra.

Kristoffer

Hej alla glada skriver här igen.

jag är jätte glad för jag har suttit på pique och väntat på senaste tidningen skulle komma ut.
väntan gav idag mkt bra resultat ifrån sig. jag har lyckats fixa ett boende from 1a nov.

hetsa inte upp er alla det finns vissa personer jag har hållit kontakten med på forumet lite länge nu så dem har en viss förtur att tacka ja till. och jag är inte 100% än förens jag har minst tot 4 pers att fylla boendet med och pröjsat honom för depositionen.

läget är 10 min från village med deras buss som liftkortet gäller på
hyran för stället är 24000 ca/dollar from 1nov-27april dvs hela säsongen ut.
och då såklart 4000 ca dollar i månaden att dela på.

det är 2 sov rum med 2 sängar i varje plus ett stort vardrumm med 2 st soffor man kan sova i dvs totalt om man vill 6 personer. dvs bas 4 med 2 extra.
delar man priset så är det 6000 svenska kr i månanden för 4a pers att dela på så jag har tänk iaf att det blir 5 som delar. kanske 6 om resterande resande tycker det är ok.

vilket fall som helst kraven jag har är personen i frågan är bered att betala HELA NOV och tiden personen tänkt stanna såklart. dvs jag vill inte ha svar från folk som tänker komma i januari. om man inte vill pröjsa nov och dec såklart oxå. :S låter onödigt iaf.

det är en senare fråga helt enkelt. ifall man behöver fylla på med folk senare under året pga av plats som lämnats upp. det är starten som är intressant nu.

ni alla som är intresserade skriv till mig här på forumet.

med er resplan dvs datum ni tänker landa i whistler. det är det viktigaste.
sen en liten bild av hur ni tänker spendera er tid där tidsmässigt. så jag vet när man ungefär måste fylla på eventuella lediga platser.

alternativet är maila till mig. mail kommer att svaras på i första hand.
och dem som har mest solida planer kommer att få klar fördel.

dvs reseplan budget man kan hålla eller likanden. ingen behöver vara sten rik men . tex.

"adam"22 år redan köpt flygbiljet landar i whistler 2a nov och tänker stanna 3 månader har pengar för hela vistelsen..

iaf.
mail: csaba.mag@gmail.com

anledningen att jag verkar larvig och hård eller strikt med vad som gäller är att jag själv reser om 11 dagar dvs 28e okt kort varsel på denna lägenhet. enligt bilderna jag fick så såg det riktigt trevligt ut och jag nappar på det.

maila mig om ni vill ha lite bilder på det oxå.

ciao alla om inte ses vi där iaf.

Senast ändrad:
Csaba!
Hej! Jag och en polare är i Whistler i detta nuet! Vi sitter på Blenz Coffee och dricker kaffe och utnyttjar gratis internet... Vi har ett par nätter på ett hotell här, men efter det ser det inte lika ljust ut... Hör av dig om du är intresserad! Vi är som sagt här nu så är ju ganska smidigt..
Du når oss på (+604 906 1221) eller på g.jutendahl@hotmail.com
Vi hörs! Tja

Hej Sara!
Vi är två tjejer från Uppsala som ska åka till Whistler första veckan i december och vi vill stanna säsongen ut! Just nu söker vi också boende och vi är väldigt intresserade av att dela med någon/några andra. Vi kommer både för åkning, jobb och nöje. Att bo ihop med oss kommer bli roligt och problemfritt!
Hoppas att vi kan hitta något bra boende tillsammans!

Kram Sanna och Sofia

Hej!
Vi är tre Gbg tjejer som också är i Whistler i detta Nuet! Vi har däremot boende till 1 Dec sen ser det inte lika nice ut. . Ger gärna upp det för Long term. Vi har precis fått jobb för berget säsongen ut, skulle va synd att behöva åka hem. Hör gärna av dej till: tess_la@hotmail.com
Ses snart! /Bea, Ida och Tess

Jafyfan. Boende i Whistler e en jävla pärs nu. Inte varit sähär illa sen... någonsin. Har bott här ett år, men bestämde mej för sent för att försöka hänga kvar ett tag extra. Hade från början tänkt dra i oktober eftersom mitt visum tog slut då. Men här e jag än :P Bostadslös som så många andra.

Om någon har två plattser över i en lägenhet så har jag och en kommpis ingenstans att bo från 1 jan så hör av er på 604 906 1608 / Gustaf

Hej!
Jag är som vanligt ute i sista minuten. Är det någon som har en extrabädd för mig?? Kommer den 12 jan och stannar säsongen ut. Allt är av intresse! Hör gärna av er på asplundanna@hotmail.com

Är det någon som vet om det är lättare att fixa boende på plats eller ska man måsta åka till någon av de mindre orterna för att få någonstans att sova?

anna

Tillbaka
Topp