Söker en Libteck

• Trådstartare Trådstartare FeFFerOni
  • Start datum Start datum
F

FeFFerOni

Guest
Söker en Libteck
Hallå.
Någon som kan tipsa mig om hur jag ska bära mig åt för att få tag på en Libteck bräda?
Har knappt hittat någon information alls om märket.
Min nuvarande bräda är en Libteck Stiff 148

Hälsningar
FeFFerOni

Söker en Libteck
För tredje säsongen på raken lyser Lib-Tech med sin frånvaro på den svenska snowboardmarknaden. Sedan Cab Distribution i Göteborg lade ner sin import av Lib-Tech och Gnu är det ingen som tagit tag i saken. Jag har själv legat i förhandlingar med Quiksilver, som äger Lib-Tech, om att bli importör. Tyvärr hade jag inte möjligheter att satsa så stort som de ville så det blev inget.

Quiksilver är ett stort börsnoterat företag som självklart är rädda om sin ställning på börsen. Därför är de förmodligen rätt så måna om att en eventuell ny distributör kan satsa stort och ge vinst tämligen omgående. Jag hoppas att någon tar tag i detta snart. Lib-Tech och Gnu är hetare än någonsin på den internationella snowboardscenen och med svenska teamåkare på båda märkena (Jakob Wilhwlmsson på Lib och Hampus Mosesson på Gnu) borde det finnas stor potential för brädorna i Sverige.

Att brädorna dessutom är grymt bra är ju inte någon nackdel.

Jag hoppas att någon kan slå mig på fingrarna och tala om att en ny distributör är på gång. Enligt Libs websida så finns det en svensk distributör som heter Sportsmarket och ligger i Hudiksvall, men så vitt jag vet så importerar de endast kläder från Quiksilver och Roxy och eftersom det är samma företag så har de halkat med. Men om man kontaktar dem och tjatar lite så kanske de kan ta hem en bräda.

PS. Kolla in http://www.mervin.com för information om de nya brädorna.DS

Söker en Libteck
Jag tror inte det. Deras sortiment består väl idag av Nitro och Flow på hårdvarusidan. Vad gäller Lib-Tech så är det mitt företag, Permafrost Distribution, som har den distributionen. Vi har även Gnu och Roxy.

Senast ändrad:
Söker en Libteck
www.junkyard.se har både gnu, lib-tech och diverse om jag inte minns helt fel.
Men det kanske inte var det du undrade... Lycka till!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp