Söker guider i Engelberg, Andermatt eller Desintis

Zike

Ny medlem
Hej på er!

Vi är två killar som åker till Engelberg vecka 4. Om det är dåligt med snö där kan vi tänka oss Andermatt eller Disentis. Vi är ute efter att åka ett par dagar med guide och är ytterst tacksamma för information, andras erfarenheter och tips kring detta. Vi har sökt en del och även frågat runt lite på hotell i Engelberg men har inte riktigt kommit vidare med den informationen vi har fått.

Vi undrar alltså följade:

- Har någon tips på bra guider vid någon av dessa orter?

- Prisuppgifter på ovanstående?

- Om du är en utbildad guide - läser detta och befinner dig i området V4 får du gärna höra av dig!

Övriga tips är varmt välkomna.

PS: Detta gäller alltå guide för offpist inte pistvisningsguide.

Puder på er!
MVH

Magnus & Klas

Det finns mycket bra guider i Engelberg, men dom bästa (tanke på priset) är lokala gubbarna som gärna visar dej runt på dom fetaste åken om du bjuder på en öl i baren

Tack!

Det låter ju kanon.

Är det något speciellt ställe som är extra bra att ta en öl på?

simpak2 sa:
Det finns mycket bra guider i Engelberg, men dom bästa (tanke på priset) är lokala gubbarna som gärna visar dej runt på dom fetaste åken om du bjuder på en öl i baren
Och då har de försäkring för guida offpist??? Dyra böter om någon kommer på er.

Eder Richard

Bra synpunkt Richard. Det ska givetvis vara en utbildad person hälst inom ramen för en registrerad verksamhet. Vår prio ligger i att hitta någon sådan. Men om vi inte får tag i någon ser jag inget fel med att åka ihop med folk som kan området och då använda sig av sitt eget omdöme. Det finns ju ingen som jobbar en hel dag med en öl som lön. Det blir ju i så fall en fråga om någon som tycker det skulle vara kul att åka med oss och samtidigt visa bra åk.

Inga problem att hitta guide i Engelberg eller Andermatt skulle jag tro. Googla så får du upp en del skulle jag tro.

Eder Richard

Tillbaka
Topp