Söker kvick och snabb skogsskidåkningsskida!

FredE

Ny medlem
Hej folk! :-D
Nu är det så att en kär släkting till mig har gått bort, och därför har jag fått ärva en hel jävla del pengar (igår!), 10.000 kronor! Det är knappt att man tror det är sant! :-) Det var ingen nära släkting, så jag behöver inga "i'm sorry for you" eller such =)
Nåväl...jag har redan idag köpt ett par så kallade Park-skidor, för dryga 5000 kronor, mycket nöjd med dem, prövade på dem idag! :-)
5.000 kronor har jag kvar att spendera, jag tänkte att ett par skogsskidor vore roligt, eftersom jag gillar off-pist starkt! :-D
Skulle någon kunna tipsa mig om en bra skida, både pris- och kvalitetsmässigt? :-)
Priset får gärna överskrida 5.000 kronor!

Helst från en svensk leverantör eftersom att jag från förr inte litar på utländska skitsidor! Har blivit lurad till...jaa...månen! Jag blev missnöjd som fan rent ut sagt, och vill inte göra om misstaget att köpa produkter av en skojare!

//Fredrik :-)

Kort och gott, jag tror på Salomon Czar eller annan lattjo skida med rak skärning.

Atomic Thug och Czar går bevisligen grymt i skog, den förstnamda med lite mer yta under foten. Alltid trevligt

Om du ska ha en svensk leverantör/tillverkare, så finns det inte så många att välja på, det ultimata valet är givetvis Hendryx purple haze, de kostar också en bit över 5000 :- och det ville du ju.... men det är en riktigt grym skogsskida, lätthanterad och rolig

Jag pushar ju givetvis för Armada JJ. ;-)
Hur som helst är det en sjukt rolig och lättåkt skida i skogen.

Hnrk sa:
Om du ska ha en svensk leverantör/tillverkare, så finns det inte så många att välja på, det ultimata valet är givetvis Hendryx purple haze, de kostar också en bit över 5000 :- och det ville du ju.... men det är en riktigt grym skogsskida, lätthanterad och rolig
Jag håller med Hnrk,Purple Haze är en grym skida vart du än befinner dig,och som sagt då även grym i skogen! :)

Tillbaka
Topp