Söker park/offpist skida.

Vildah

Ny medlem
Är ute efter ett par skidor som är bra för offpist och i parken.
Skidan ska passa överallt, men främst i offpist o park.
Fisher, Salomon eller Rossignol e jag helst ute efter . kan även tänkas Head lr atomic.

Låt gå då du är 12 min gammal... Titta i FAQ:en om vad som skall vara med då man söker köphjälp. Om du bidrar med all info, så hjälper vi dig!

oj sorry.

Jag e 17 år väger 65 kilo. Har åkt stort sett hela mitt liv. har kört enbart med Carving skida.
Är alltså en bra åkare. kör lika mycket offpist som i parken.
Är ute efter en halft avancerad skida. som är självklart åkbar överallt.
Och jag älskar korta skidor. Skidans längs ska vara max 160 cm.

ser ut som att även du letar efter den ultimata skidan ? alla skriver att dom vill ha en som är bra överallt? aja kan bara säga K2 Public Enemy, fet twintip för parken o tillräckligt bred för svenskt puder..

okej ;)
den skidan e ju relativt nu. vilket oftast ger högt pris.
den e ju även 2006 års vinnare har jag för mig. Fast om jag inte har helt fel kostar den mellan 4-5 tusen kr va. inte allt för dyrt iofs.

Mitt tips är att du låter oss bestämma vilken längd som är funktionsduglig, inte vad som är snyggt/smidigt att bära eller liknande...

Mitt tips om du kör 50/50 park/puder är att du skaffar en lite fetare twintip, någonting i 90mm's ligan... Typ Dynastar Big Trouble. Angående längd skulle jag ta nått runt 170-175. Då kan du köra puder utan att hänga alltförmycket bakåt. Mittmontera bara inte, montera på freestyle-linjen eller vad tusan det står på de skidor du tillslut väljer!

Kom att tänka på att offpist inte betyder puder, så ta mitt inlägg med en nypa salt eller två...

tacksam för alla tips.
En fråga till bara. ska till NY här om 2 veckor. Jag undra om nån vart där tidigare och kollat på skidor. Nu e jag ju dock inte där för skidornas skull va, men jag undrar om de e bra priser. Jag vet bara att de e billigare. men hur mycket ?

Känns som det skulle kosta lite onödigt mycket att frakta skidorna från staterna när du endå kan handla från SC..

Tillbaka
Topp