Söker: Skate banana / carbon credit .. något liknande? förslag?
Hej! dags att köpa ny bräda, har kört lugn stil, blandad sedan ung, park och diverse större hopp håller jag mig vid kanten vid pga den bräda jag har idag som jag ärvt ifrån familjen, varit min sedan fem år tillbaka, nu är den för kort och för styv. tyvärr är den såpass gammal att jag inte hittar den någonstans på nätet.
- Jag väger 65-68kg pendlar där imellan, oftast är det 65kg som är måttvikten.
- Jag är 172cm lång ifall det har betydelse.
- Söker en bräda med flex på max 5, allt över går bara inte...
- Behöver bredd 24.7 dylikt för att då är mina bindningar ok med brädan.
- "magne traction" och "banana tech" känns efter test som ett måste..
eftersom..
Först testade jag på en nitro team series gullwing 2012 storlek 155(156 kanske), den var inte direkt min stil, kände direkt att det var helt fel bräda, något gjorde att det blev knasig, iofs var brodern min 10cm längde så kan varit det.
sedan testade jag på kusinens gnu carbon credis 2011 storlek 153 och blev dödskär, stal den av honom hela gårdagen i backen. Jag blev så förbannad förälskad att jag vill ha en identiskt men mja det vore att ha dålig fantasi..
Vi kollade upp något liknande och fann skate banana men just 153an fanns inte i sortimentet och då var det en kompremiss med längden, antingen 152 eller 154 och sedan väger jag för lite enligt board spec och samtidigt är flexen på 6a och jag hatar brädor som är styva, 5an var ok, helst kanske jag vill ha mer men vågar inte köpa en 4a ännu.
så nu vet jag inte direkt vad jag borde kolla på för serier som är / liknar skate banana / carbon credit..
och ps.. finns det något mega-arkiv på nätet med alla specs på alla brädor som någonsin tillverkats?
tack för svar!
- Jag väger 65-68kg pendlar där imellan, oftast är det 65kg som är måttvikten.
- Jag är 172cm lång ifall det har betydelse.
- Söker en bräda med flex på max 5, allt över går bara inte...
- Behöver bredd 24.7 dylikt för att då är mina bindningar ok med brädan.
- "magne traction" och "banana tech" känns efter test som ett måste..
eftersom..
Först testade jag på en nitro team series gullwing 2012 storlek 155(156 kanske), den var inte direkt min stil, kände direkt att det var helt fel bräda, något gjorde att det blev knasig, iofs var brodern min 10cm längde så kan varit det.
sedan testade jag på kusinens gnu carbon credis 2011 storlek 153 och blev dödskär, stal den av honom hela gårdagen i backen. Jag blev så förbannad förälskad att jag vill ha en identiskt men mja det vore att ha dålig fantasi..
Vi kollade upp något liknande och fann skate banana men just 153an fanns inte i sortimentet och då var det en kompremiss med längden, antingen 152 eller 154 och sedan väger jag för lite enligt board spec och samtidigt är flexen på 6a och jag hatar brädor som är styva, 5an var ok, helst kanske jag vill ha mer men vågar inte köpa en 4a ännu.
så nu vet jag inte direkt vad jag borde kolla på för serier som är / liknar skate banana / carbon credit..
och ps.. finns det något mega-arkiv på nätet med alla specs på alla brädor som någonsin tillverkats?
tack för svar!