Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
söker tips om skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="helenabrogren" data-source="post: 145836"><p>behöver också lite hjälp med att välja skidor... skidjungeln är så snårig!</p><p>har tänkt att byta skidor. letar efter ett par begagnade völkl karma eller likande.</p><p>skidorna ska vara stabila i höga farter, men också lättsvängda. De ska fungera bra i pisten och ha bra kantgrepp, men även vara bra utanför. de bör även fungera ok i parken, men det är inte lika viktigt. Völkl karma har måtten 119-87-111mm och det är liknande som jag letar efter, ev en något mer stabil skida. har testat rossignol b3 och völkl mantra och tyckte båda de skidorna var trevliga. tycker om att åka snabbt och säkert i pisten, men vill även bli bättre på att hoppa och åka mer off pist. tycker om att åka i skogen och vill ha ett par skidor som jag kan få med mig runt träden. vill ha twintip eller låg twintip. </p><p>själv är jag 178 och väger 71kg och vill att skidorma ska vara 170-178cm beroende på hur lättsvängda de är. har inte åkt jättemycket, men åker mycket nu och vill ha ett par skidor som jag verkligen kan utvecklas på.</p><p>har du några idéer om vilka skidor jag bör välja?</p><p>tar tacksamt emot tips...</p><p>helena</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="helenabrogren, post: 145836"] behöver också lite hjälp med att välja skidor... skidjungeln är så snårig! har tänkt att byta skidor. letar efter ett par begagnade völkl karma eller likande. skidorna ska vara stabila i höga farter, men också lättsvängda. De ska fungera bra i pisten och ha bra kantgrepp, men även vara bra utanför. de bör även fungera ok i parken, men det är inte lika viktigt. Völkl karma har måtten 119-87-111mm och det är liknande som jag letar efter, ev en något mer stabil skida. har testat rossignol b3 och völkl mantra och tyckte båda de skidorna var trevliga. tycker om att åka snabbt och säkert i pisten, men vill även bli bättre på att hoppa och åka mer off pist. tycker om att åka i skogen och vill ha ett par skidor som jag kan få med mig runt träden. vill ha twintip eller låg twintip. själv är jag 178 och väger 71kg och vill att skidorma ska vara 170-178cm beroende på hur lättsvängda de är. har inte åkt jättemycket, men åker mycket nu och vill ha ett par skidor som jag verkligen kan utvecklas på. har du några idéer om vilka skidor jag bör välja? tar tacksamt emot tips... helena [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
söker tips om skidor
Tillbaka
Topp