Sökes: fransk extremsportare

Tessssi

Ny medlem
Hej allihop!
Jag postade ett likadant inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit med...konstigt. MEN, jag skulle behöva lite hjälp att hitta fakta om en känd fransk extremsportare. Det gäller ett skolarbete så jag skulle vara jättetacksam om nån skulle kunna hjälpa mig åtminstone med ett känt namn.

Pierre, om du menar han som har rekordet i att droppa?

Pierre Tardivel, Sylvain Saudan, Marco Siffredi, Patrick Vallençant. Google ger dig massvis med info om allihopa.

Phillipp sa:
Charles Gagnier men ja evt inte om han e kanadensare men han snackar ju franska iaf.
du vet väl att man pratar kanadensiska och franska i kanada?
om du inte har lyssnat på historielektionerna så har typ frankrike ägt kanada.

lloydan sa:
Phillipp sa:
Charles Gagnier men ja evt inte om han e kanadensare men han snackar ju franska iaf.
Kanadensiska?? Är det ett nytt språk. Vad jag vet är franska officiellt språk i provinsen Quebec och engelska det officiella språket i resten av Kanada...

Senast ändrad:
Johan_Edenteg sa:
lloydan sa:
Phillipp sa:
Kanadensiska?? Är det ett nytt språk. Vad jag vet är franska officiellt språk i provinsen Quebec och engelska det officiella språket i resten av Kanada...
kanadensiska och engelska samma sak. det finns ju amerikanska och australensiska så..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp