Sökes: Skida med park pist och offpistegenskaper

Roblind

Ny medlem
Tja, här sitter en ca 75kg tung ~180 cm lång grabb i sina bästa år ^^

Söker en skida med bra park pist & offpistegenskaper, främst för offpisten ( typ 60/40)

Prisklass: 3500-5000 ca.

piis

Det är ju alltid svårt att hitta en skida som har bra egenskapeer på allt.
Men om du kollar skiddatabasen och tar Freestyle Backcountry och letar efter några som funkar i pisten vore det ganska bra kanske? Völkl Bridge skulle nog funka kanske?

som tidigare nämda. kung fujas är ju en intressant skida. scrach bc ska tydligen fungera bra lite överallt med :)
men go fujas!

jens8703 sa:
Hendryx Voodoo Child, sinnessjukt bra skida.. Lite utanfor din prisklass men anda vart att fundera pa

http://www.hendryxskis.se/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=40
joo, verkade mkt fina, men på tok för dyrt för mig som gymnasieelev =)
kollade på fujas och bridge och båda är alternativ just nu =)

Edit: har även kollat på denna billiga goodha: https://www.freeride.se/review/view.php?id=4748
O/t: vad tror ni om ett par 164 head mojo som trash skidor till att raila med t.ex. utanför lokala ishallen? =)

Senast ändrad:
Jag köpte ett par Armada ARV för just det ändamålet du ska ha dom till. Tror det kommer bli kanon! Men vet ju inte riktit än :p

Abredal sa:
Jag köpte ett par Armada ARV för just det ändamålet du ska ha dom till. Tror det kommer bli kanon! Men vet ju inte riktit än :p
mjoo, har smygtittat på det mesta =)

Länkar till bra sidor godtas också =)

(Inom EU tack ) =)

Gällande Goodha så tror jag du borde satsa på en lite bredare modell, åtminstone 87:an om det ska fungera bra utanför pisten. Annars finns det ju en uppsjö olika twintips med mellan ~90-100mm i midjan.

LIne anthem skulle ja säga, 93mm i midja tro ja de e... kollade på dem själv förut....

finns ett par völkl bridge på annonser för 3000 08/09

Om du är sugen på Goodha och 87'an har jag ett par 181'or (förra årets 87) med STH 16 på

tack för svar, ska kolla i annonser ( även fast beggade skidor känns lite B )
men ska kolla runt iaf 0)

Tillbaka
Topp