Sökes: Verkstadsarbetare i Verbier

Carled

Aktiv medlem
Som titeln säger, jag önskar komma i kontakt med ngn skön person som jobbar i någon av skidbutikerna i Verbier och som kan hjälpa mig med en mall, borr och trälim för att montera på ett par Guardian/Tracker på ett par skidor.

Varför göra det i Verbier och inte i Stockholm?
Jo, grejen är att jag plockar upp ett par DownSkis CD V (rev/rev, 117mm) på Geneves flygplats den 21'a och har helt enkelt inte möjlighet att montera dem innan ankomst till Verbier. Jag har "god monteringsvana" och har monterat iaf. 4 par Guardians så här långt på säsongen så jag gör det därför väldigt gärna själv. Beräknad tidsåtgång: cirka 15 minuter.

What's in it for you?
Tja, vad sägs om två öl på Puben och möjlighet att provåka både Rocker2 115 och berörda CD5'or? (om du nu har sullängd mindre än 320mm). Och en ny vän såklart! Och ev. en sjuk jävla nyårsfest...

Jag stannar i två veckor men vill såklart komma ut på grejerna så fort som möjligt.

Senast ändrad:
Det är ju det som känns så jädrans onödigt... Bränna 50 frassar på ett arbete som jag skulle kunna göra lika bra själv (ev. noggrannare och försiktigare) men på grund av omständigheterna inte kan. Fasen, senast igår monterade jag ett par Tracker och frihandsmonterade (TGR-mall) ett par Mojo-bindningar.
Men ROT-avdragssättet blir ju sista utvägen om jag inte hittar någon.

För att förtydliga, det är ju jag som gör allt jobb, jag vill bara se till att pengarna går till öldrickande och annat skoj och inte direkt ner i någon redan snorrik butiksägares fickor.

Och med tanke på att detta är typ det enda paret som finns (fjolårspar) eftersom det inte blev någon produktion i år är jag väldigt angelägen om att det inte blir några fel.

Om det är en fråga om antalet öl är jag ju självklart inte den som är den...

Bjud mig på resan ner så löser jag det efter ölen ;) Vill minnas att jag har lagat dina lagg i en dimmig korridor i Valle T...

Haha, ja du Oscar... Nu är det ju inte fråga om att frihanda. Riktiga drillbits kan jag ju ta med mig men bristen på borrmaskin/skruvdragare gör att det inte går. Att frihanda med pappersmall har jag inga problem med annars, även om jag gärna vill använda riktig mall för att få låsmekanismen rätt positionerad.

borr.jpg
Vill du låna min skönhet? ;) Jag förstår precis vad du menar och jag gör likadant. Ska något monteras så vill jag göra det själv så att det blir rätt gjort! Jag kan bara önska dig lycka tilll, Verbier har jag ingen kontakt med någon skitech.

Carled sa:
Och med tanke på att detta är typ det enda paret som finns (fjolårspar) eftersom det inte blev någon produktion i år är jag väldigt angelägen om att det inte blir några fel.
Det här gör mig glad att jag lyckades sno åt mig ett par ifjol och ledsen för mänskligheten att fler inte får åka på dom.

Haha, japp! Iaf när gynnandet av pubägaren resulterar i att jag och blivande vän dricker öl.

Sökes: Dagligvaruanställd i Verbier!

Som titeln säger, jag önska komma i kontakt med någon som arbetar på COOP i Verbier och kan hjälpa mig med en platta öl.

Varför göra det i Verbier och inte i Stockholm?
Jo, grejen är att flyger till Geneve med SAS och övervikten blir enorm om jag ska checka in en platta öl. Mycket enklare att lösa det på plats.

What's in it for you?
Tja, vad sägs om att jag fixar dina skidor eller bräda så de/den blir som ny. Om du händelsevis vill ha ett par Guardian eller Tracker monterade fixar jag det lätt som en plätt. Och en ny vän såklart! Och ev. en sjuk jävla nyårsfest...

Jag stannar i två veckor men vill såklart kunna ta en öl så snart som möjligt.

;-) / MM

Senast ändrad:
Att du inte öppnar en sportaffär eftersom alla blir snorrika.
Du kan ju börja i liten skala med en borrmaskin och några pappersmallar .

fredric84 sa:
Så du gynnar hellre en snorrik pubägare än en snorrik sporthandlare.
All heder åt den som vill sponsra pubens ägare!

Dock tycker jag att du Carled tar och går in på No1 och betalar underbara Squid för jobbet. Inget kan gå fel!

Blir kanske att jag gör så, har dock fått en bra kontakt som jag skall höra av mig till när jag kommer ned. Men Squid verkar ju klockers, och då bedömer jag bara efter namnet!

No 1 vid Off shore/Medranliften är definitivt stället du söker.
Grabbarna i källaren hjälper säsongare med skidorna mot lämplig flytande ersättning. Tyvärr kvalar du nog inte in som säsongare efter första dagen på en tvåveckorstripp..... Men å andra sidan tröttnar de ibland på all öl och kanske kan tänka sig att hjälpa dig mot ett par REJÄLA påsar Gott o blandat eller annat svenskt godis. (Det jobbar ett antal svenskar i butiken.) Tror faktiskt att chansen är rejält stor att du få hjälp då. (Om inte mentaliteten har ändrats totalt sen jag jobbade på för många år sedan.......)
Lycka till!!!

//H

Tillbaka
Topp