Sölden 09

SannaC

Ny medlem
Sölden 09
Ska till Sölden vecka 8 och undrar om någon vet något om åkningen eller utelivet? Skulle hemskt gärna vilja flyga paragliding när jag är där med. Någon som vet om det går att ordna?

Sölden 09
Sölden är ett väldigt fint ställe, själv har jag varit där 3 ggr har varit mycket nöjd varje gång. Jag har dock ingen aning om det går att fixa paragliding för det ahr jag aldrig provat på, men sölden 5/5 toasters xD

Sölden 09
Har också varit där, det är sjukt najs där! Dom hade en liten park och fin offpist, även fast det bara var höstlov då. Paragliding är coolt, lite farligt skulle jag säger :D

Sölden 09
Jag säsongade där förra året så åkningen och utelivet har jag koll på. Ingen aning om paragliding, vad jag vet var det bara rika ryssar som betalade för det. Kolla solden.com.
Det finns en hel del grym offpist åkning om man kan sina ställen. Mycket svårt som turist att hitta dom bra åken men det finns ganska lätttillgänglig bra offpist om du tittar dig omkring lite. Utelivet är oftast grymt, dock bara tyskar i Sölden, men det är röj fram tills liftarna öppnar på morgonen om man vill det. Jag kommer anatgligen vara där nere v8 så hör av dig om du vill ha mer info!

Sölden 09
här fanns en tråd att haka på!
ska toura österrike lite i vinter igen (bor i slovakien så det e ju galet nära å bra). har koll på rätt många ställen i Österrike men aldrig (av någon underlig anledning) hamnat i Ötztal. Att döma av ovan e Sölden alltså najs som tusan. Min fråga är dock: har nån även varit i Obergurgl? värt att ta en sväng även dit? eller kanske är det t o m dit man bör ta sig? bo i Sölden så man får lite after ski om man vill det, men sen smyga längre in i dalen till Obergurgl för att hitta offpiståkningen?
tacksam för synpunkter på detta och tips vad gäller Ötztal.
thanks / anders

Sölden 09
Obergurgl är betydligt mindre än sölden såklart men det finns en hel del offpist där också! Vad jag har hört så är det mestadels skråa från pisten som gäller i obergurgl det är ändå ingen som åker dit så man behöver knappast klättra för att hitta orört. Har tyvärr aldrig varit där men några av mina arbetskamrater i sölden förra året sa att obergurgl är mer lätttillgängligt men att de stora åken finns i sölden.

Sölden 09
Var i Obergurgl en vecka i mars förra året och hade den bästa snö-veckan någonsin(då har jag ändå 2 säsonger i alperna i bagaget). Berget i sig är väl ingen höjdare, men kommer det snö så är det grymt. Ingen åker utanför och det är extremt lätt att hitta bra och långa vita puderfält. Hochgurgl är det området som är störst och bäst.

Utelivet i Obergurgl är dock komplett stendött. Några hotellbarer som endast besöks av ryssar och tyskar är vad som erbjuds.

Men vill du åka löst utan att stressa – åk till Obergurgl/Hochgurgl. Tar bara en halvtimme från Sölden så det är värt ett besök i vilket fall som helst.

PS. Glöm inte Aqua Land som ligger på vägen till Sölden när man kommer från motorvägen. Soft ställe att ligga i varma pooler utomhus och kolla på alptoppar.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp