Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Soloveckor med UCPA. Någon med erfarenhet av detta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1091020" data-attributes="member: 161446"><p>Även jag tackar för bra info. Jag tar gärna fler tips och åsikter. Jag har inga preferenser alls, utan vet bara att jag vill åka med UCPA för att jag tror det passar mina behov.</p><p></p><p>En fråga om utrustningen. Vad jag förstår så ingår skidhyra där. Är det nåt man kan åka på, eller måste man släpa med sig sina egna ögonstenar och riskera att få dom förstörda eller försvunna på en sån här tripp? (Egna pjäxor tar jag ju med oavsett såklart)</p><p></p><p>Åsså en fråga om tidpunkt. Jag brukar åka v.6 och v. 11/12 här i Sverige, för att slippa lov-rushen. Hur är alperna vad gäller detta? Är det lika stor skillnad, eller sväljer systemen upp folket bättre? När ska man undvika, och när är det bäst? Jag har inget emot kyla, bara det finns bra snö i pisterna och liftarna är igång. Jag försöker bestämma när man ska klämma in alpresan, jag ska ju åka i Sverige också. :P</p><p></p><p>Det känns ju spontant som man tar alperna sist, när man är mest upptränad och vill ha mer än svenska kullarna. Att göra tvärtom känns som att man lär vantrivas hemma efter att ha upplevt stora berg. Eller tänker jag fel? Hur är alperna v. 12-14? Vill ju inte åka i socker eller slask heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1091020, member: 161446"] Även jag tackar för bra info. Jag tar gärna fler tips och åsikter. Jag har inga preferenser alls, utan vet bara att jag vill åka med UCPA för att jag tror det passar mina behov. En fråga om utrustningen. Vad jag förstår så ingår skidhyra där. Är det nåt man kan åka på, eller måste man släpa med sig sina egna ögonstenar och riskera att få dom förstörda eller försvunna på en sån här tripp? (Egna pjäxor tar jag ju med oavsett såklart) Åsså en fråga om tidpunkt. Jag brukar åka v.6 och v. 11/12 här i Sverige, för att slippa lov-rushen. Hur är alperna vad gäller detta? Är det lika stor skillnad, eller sväljer systemen upp folket bättre? När ska man undvika, och när är det bäst? Jag har inget emot kyla, bara det finns bra snö i pisterna och liftarna är igång. Jag försöker bestämma när man ska klämma in alpresan, jag ska ju åka i Sverige också. :P Det känns ju spontant som man tar alperna sist, när man är mest upptränad och vill ha mer än svenska kullarna. Att göra tvärtom känns som att man lär vantrivas hemma efter att ha upplevt stora berg. Eller tänker jag fel? Hur är alperna v. 12-14? Vill ju inte åka i socker eller slask heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Soloveckor med UCPA. Någon med erfarenhet av detta?
Tillbaka
Topp