Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Soloveckor med UCPA. Någon med erfarenhet av detta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1091024" data-attributes="member: 83225"><p>Huruvida det är nyrenoverat borde svenska UCPA kunna svara på om man mailar dem. </p><p></p><p>Utrustningen på UCPA-centren är "sådär" kan man väl säga. Massa olika Rossi-skidor. Åker du i vanlig pistgrupp brukar folk köra runt på nånting runt 80 i midjan osv. Det avgör du nog bäst själv ifall du är "picky" med vad du åker på. </p><p></p><p>Vad gäller tid så åkte vi v11 i Italien förra året och det var rejäl våråkning. Vi har tidigare ofta kört v10 och då är det inte alls ovanligt med svenskt påskväder i byn och ett gång minusgrader högre upp i systemet. V6 brukar jag föredra för en mer renodlad skidåkarresa. Då brukar det kunna va rätt kallt men ändå bra med snö. Man ska ju dock ha med sig att tempen i alperna ofta skiljer enormt. Det kan ju vara rejält kall snö på 3200m höjd medan byn på 1800 är vårvärme (Valdi)</p><p></p><p>Sen när det gäller flyg så finns ju alternativet att boka ucpa med egen transport och sen boka flyg själv och köra hyrbil. Vi har gjort det några ggr och när man jämfört bagage-villkor, matstopp o lite annat har jag inte direkt ångrat mig...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1091024, member: 83225"] Huruvida det är nyrenoverat borde svenska UCPA kunna svara på om man mailar dem. Utrustningen på UCPA-centren är "sådär" kan man väl säga. Massa olika Rossi-skidor. Åker du i vanlig pistgrupp brukar folk köra runt på nånting runt 80 i midjan osv. Det avgör du nog bäst själv ifall du är "picky" med vad du åker på. Vad gäller tid så åkte vi v11 i Italien förra året och det var rejäl våråkning. Vi har tidigare ofta kört v10 och då är det inte alls ovanligt med svenskt påskväder i byn och ett gång minusgrader högre upp i systemet. V6 brukar jag föredra för en mer renodlad skidåkarresa. Då brukar det kunna va rätt kallt men ändå bra med snö. Man ska ju dock ha med sig att tempen i alperna ofta skiljer enormt. Det kan ju vara rejält kall snö på 3200m höjd medan byn på 1800 är vårvärme (Valdi) Sen när det gäller flyg så finns ju alternativet att boka ucpa med egen transport och sen boka flyg själv och köra hyrbil. Vi har gjort det några ggr och när man jämfört bagage-villkor, matstopp o lite annat har jag inte direkt ångrat mig... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Soloveckor med UCPA. Någon med erfarenhet av detta?
Tillbaka
Topp