Som alla andra behöver ja hjälp me å hitta skidor!

jonasrengman

Ny medlem
Jag åker gärna fort och är tekniskt sätt duktig, om än inte någon stjärna. Jag åker väl mest pist men det händer inte allt för sällan att jag drar iväg utanför pisten. Därför vill jag ha en skida som funkar bra i pisten men inte är för svåråkt utanför. Det får absolut inte vara en nybörjarskida, utan ska vara något från de övre hyllorna.

Hade varit väldigt bra med tips på modeller som skulle passa mina krav! :)

övre hyllorna? skidor står på rad från golvet....

Din vikt, fysiska form, plats (där skidåkning ska utövas), tidigare skidor du gillat /ogillat är nödvändig info annars kommer du få dummare svar än du kan fantisera om.

Köp ett par bra vet ja =)

Ärligt: dynastars legend skulle jag rekomendera. Bra skärning i midjan för carv och bett i pisten och tillräckligt med yta i spetsen för att flyta i underbensdjupt puder. Funkar bra i alla lägen. Inte så fet om man vill imponera på folk. Men en vettig skida.

I övrigt vet jag inte så mycket om dylika parametrar. Fysisk form torde vara subjektivt, så även svårighetsgraden på åken man tänker göra.

Din beskrivning passar förvånansvärt bra på mig:P
jag kör med ett par rossignol bandit b3 och har bra grepp i pisten och flyter även fram i pudret, italientestat nyligen ;)

Men som sagt det beror mycket på din fysik och åkstil.

Tillbaka
Topp