Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sommarsäsong i Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1273178" data-attributes="member: 77701"><p>Jupp, bor här sen tre somrar tillbaka.</p><p></p><p>Vad gäller jobb så testa att kontakta sportaffärer som hyr ut cyklar om du har verkstadserfarenhet, min upplevelse är att här ofta är fler cyklar i behov av fix än folk som kan laga dem. Zero G, Slash, Sanglard och de flesta t.ex Intersportaffärerna har cykelhyra på sommaren. Annars brukar det vara lätt att hitta jobb inom restaurang/butik rent allmänt, åtminstone juli-september. Särskilt om du kan franska, men det är inte helt nödvändigt.</p><p></p><p>En sak som bör sägas om Cham och cykling är att om du är ute efter flowiga bikeparks och hoppleder á la Shimano eller Barbro så är det bättre att dra till Portes du Soleil, Les 2 Alpes, Tignes, Alpe d'Huez eller liknande. Här finns gott om liftburen cykling, men det är mer av typen stökigt och gnarly. #trenduro</p><p></p><p>Boende är det svåraste, jag har inga bra tips där mer än att hänvisa till grupper på FB. Sök på typ Chamonix accomodation så tror jag du hamnar rätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1273178, member: 77701"] Jupp, bor här sen tre somrar tillbaka. Vad gäller jobb så testa att kontakta sportaffärer som hyr ut cyklar om du har verkstadserfarenhet, min upplevelse är att här ofta är fler cyklar i behov av fix än folk som kan laga dem. Zero G, Slash, Sanglard och de flesta t.ex Intersportaffärerna har cykelhyra på sommaren. Annars brukar det vara lätt att hitta jobb inom restaurang/butik rent allmänt, åtminstone juli-september. Särskilt om du kan franska, men det är inte helt nödvändigt. En sak som bör sägas om Cham och cykling är att om du är ute efter flowiga bikeparks och hoppleder á la Shimano eller Barbro så är det bättre att dra till Portes du Soleil, Les 2 Alpes, Tignes, Alpe d'Huez eller liknande. Här finns gott om liftburen cykling, men det är mer av typen stökigt och gnarly. #trenduro Boende är det svåraste, jag har inga bra tips där mer än att hänvisa till grupper på FB. Sök på typ Chamonix accomodation så tror jag du hamnar rätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sommarsäsong i Chamonix
Tillbaka
Topp