Sommarskidåkning!!!

Cruff

Ny medlem
Sommarskidåkning!!!
Är det nån som vet någon bra alport där man kan åka skön sommarskidåkning! Ska hlest finnas mycket snö där året om....alltså någon högre belägen ort....

Sommarskidåkning!!!
Kolla in Kaprun vid Sell am see eller Mölltalergletcher.

www.bergfex.at/kitzsteinhorn-kaprun/

www.bergfex.at/moelltalergletscher/

mvh
nicklas

Sommarskidåkning!!!
Kolla in Les2Alps, var där den 28 juli, kanonbra snö och backar. Lite flacka men en fruktasnvärt bra park. Högsta
hjd är 3600 m. Hört att Tignes ska vara bra oxå, lite brantare tror jag vilket inte är fel, men de ska ha en park som suger...

Sommarskidåkning!!!
Hintertux kan jag gott rekommendera som en av de bästa alporter med sommarskidåkning och snowboardåkning.

SPC Camp går varje sommar uppe på glaciären och det är inga dåliga namn man har med varje år. Under vintern är oftast pipen uppe vid Olperer opreparerad, liknar ibland en miniramp av snö. Men när det närmar sig sommaren prepareras den inför campen. Då byggs kicker, launch etc etc. Bra grejer.

Sommarskidåkning!!!
Ohhh... nån mer än jag somn tycker Mölltaller är finfint ... kan starkt rekomender mölltaller! o kaprun med för den delen!

Sommarskidåkning!!!
Sölden är nogbra också, har bara vart där på försäsongen men med största sannolikhet är det nog bra där under sommaren också.. annars är ju som sagt stryn och juvasshytta i Norge 2 bra orter.. även om juvass inte direkt har någon park, inte vad jag vet iaf..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp