Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sond=Onödigt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fafner" data-source="post: 19993" data-attributes="member: 14611"><p>Har ni övat med tranciver när ni grävt ner en ryggsäck typ 1-1,5 meter eller mer så vet ni att en sond snabbar upp sökandet eller rättare sagt grävandet ordentligt. Finsöket går fortare med sond tycker jag... Placera tex ut två trancivers med 2-3m mellanrum och prova utan sond så får ni gräva en stund...</p><p></p><p>Lavinsnö är ju inte direkt lättgrävd och sparar man 15 minuters grävning så är det ju definitivt värt att ha sond med sig.</p><p></p><p>Jag tycker att en sond är bra att ha, man kan se hur mycket man måste gräva innan man gör sitt snöshakt, man kan sondera hur djup snön är, om det är lämpligt med snöbivack osv så jag brukar ha både tranciver, spade och sond med mig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fafner, post: 19993, member: 14611"] Har ni övat med tranciver när ni grävt ner en ryggsäck typ 1-1,5 meter eller mer så vet ni att en sond snabbar upp sökandet eller rättare sagt grävandet ordentligt. Finsöket går fortare med sond tycker jag... Placera tex ut två trancivers med 2-3m mellanrum och prova utan sond så får ni gräva en stund... Lavinsnö är ju inte direkt lättgrävd och sparar man 15 minuters grävning så är det ju definitivt värt att ha sond med sig. Jag tycker att en sond är bra att ha, man kan se hur mycket man måste gräva innan man gör sitt snöshakt, man kan sondera hur djup snön är, om det är lämpligt med snöbivack osv så jag brukar ha både tranciver, spade och sond med mig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sond=Onödigt?
Tillbaka
Topp