Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1Jarle sa:Spännande. Jag har varit lite förbryllad över varför ingen av de stora kameraföretagen gjort någon än...
Ser ut att vara i samma size som contour, om man tar den ur plasthöjet dvs.AshtraYmofucku sa:+1Jarle sa:Spännande. Jag har varit lite förbryllad över varför ingen av de stora kameraföretagen gjort någon än...
Lite fundersam hur de tänker på formen bara, den är klumpigare än en contour och för lång/hög att ha mitt på hjälmen känns det som. Så placering på sidan av hjälmen ser ut att gälla, lär väga en del.
Men steadyshot, undra om det innebär att den har en bildstabilisator? Varken Gopro eller contour har ju det så det kan ju vara ett stort plus
Frågan är hur stor tittarbasen för dylikt är, 3D-tv är fortfarande rätt dyrtAshtraYmofucku sa:Med dagens teknik borde ju någon tillverkare komma fram med en smidig 3D lösning, gopro har ju sin som kräver 2 kameror med det är ju omöjligt att sätta på hjälmen.
3D ur first person shoots lär ju höja upplevelsen rejält! Någon som provat detta?
Samsung hade väl en liknande modell för några år sedan? är f.ö sjukt taggad på denna, en möjlig utmanare till Contour ROAM?PNyberg sa:Ser ut att vara i samma size som contour, om man tar den ur plasthöjet dvs.AshtraYmofucku sa:+1Jarle sa:Spännande. Jag har varit lite förbryllad över varför ingen av de stora kameraföretagen gjort någon än...
Lite fundersam hur de tänker på formen bara, den är klumpigare än en contour och för lång/hög att ha mitt på hjälmen känns det som. Så placering på sidan av hjälmen ser ut att gälla, lär väga en del.
Men steadyshot, undra om det innebär att den har en bildstabilisator? Varken Gopro eller contour har ju det så det kan ju vara ett stort plus
Det där är nog bara ett av ett par olika höljen/fästen som Sony lanserar me thinks. Hoppas på en smidig variant att sätta på sidan av hjälmen.
Jag är sjukt spänd på att se vad den klarar av! :D
Reverend Killjoy?Vattendroppe sa:Frågan är hur stor tittarbasen för dylikt är, 3D-tv är fortfarande rätt dyrtAshtraYmofucku sa:Med dagens teknik borde ju någon tillverkare komma fram med en smidig 3D lösning, gopro har ju sin som kräver 2 kameror med det är ju omöjligt att sätta på hjälmen.
3D ur first person shoots lär ju höja upplevelsen rejält! Någon som provat detta?![]()
Lika hög som en GoPro och den kör dom flesta mitt på? Dessutom smalare så den lär ta mindre vind...AshtraYmofucku sa:+1Jarle sa:Spännande. Jag har varit lite förbryllad över varför ingen av de stora kameraföretagen gjort någon än...
Med tanke på hologramens intåg så känns den nuvarande "stora" 3D tekniken rätt utdaterad... Jag tippar på att vi får vänta på något större genombrott tills hologramen slagit igenom.AshtraYmofucku sa:Med dagens teknik borde ju någon tillverkare komma fram med en smidig 3D lösning, gopro har ju sin som kräver 2 kameror med det är ju omöjligt att sätta på hjälmen.
3D ur first person shoots lär ju höja upplevelsen rejält! Någon som provat detta?
Jag tror iofs att om den ska monteras på skallen så monterar man den nog liggande _ och inte stående | som man gör med contour.felix sa:Lika hög som en GoPro och den kör dom flesta mitt på? Dessutom smalare så den lär ta mindre vind...AshtraYmofucku sa:+1Jarle sa:Spännande. Jag har varit lite förbryllad över varför ingen av de stora kameraföretagen gjort någon än...
Hologram? Nu får du förklara, för så vitt jag vet så finns hologram än så länge endast i stillbildsformat och klarar bara av att visa monokroma bilder :3Jarle sa:Med tanke på hologramens intåg så känns den nuvarande "stora" 3D tekniken rätt utdaterad... Jag tippar på att vi får vänta på något större genombrott tills hologramen slagit igenom.
Contour kan man ju montera liggande. Bara att vrida på linsen 90 grader, funkar jävligt bra.PNyberg sa:Jag tror iofs att om den ska monteras på skallen så monterar man den nog liggande _ och inte stående | som man gör med contour.
Såg precis att min mening var helt whack. Jag menade tvärtom såklart :PMarkusRehn sa:Contour kan man ju montera liggande. Bara att vrida på linsen 90 grader, funkar jävligt bra.PNyberg sa:Jag tror iofs att om den ska monteras på skallen så monterar man den nog liggande _ och inte stående | som man gör med contour.
Vattendroppe sa:Hologram? Nu får du förklara, för så vitt jag vet så finns hologram än så länge endast i stillbildsformat och klarar bara av att visa monokroma bilder :3
Jo, just i det här fallet är det nog precis det som krävs. Till dig alltså. Kort: Det där har inget med hologram att göra egentligen. Finns ingen 3D nånstans i den tekniken. Helt platt.raassmus sa:tror inte någon förklaring behövs![]()
What he said.MarkusO sa:Jo, just i det här fallet är det nog precis det som krävs. Till dig alltså. Kort: Det där har inget med hologram att göra egentligen. Finns ingen 3D nånstans i den tekniken. Helt platt.
sedär, lär sig alltid något nyttMarkusO sa:Jo, just i det här fallet är det nog precis det som krävs. Till dig alltså. Kort: Det där har inget med hologram att göra egentligen. Finns ingen 3D nånstans i den tekniken. Helt platt.raassmus sa:tror inte någon förklaring behövs![]()
Varför tror du det? Har den vridbar lins? Kan man få samma bredd på bilden oavsett om den står eller ligger? Jag hade nog monterat den ståendes |. Den har inte heller något fäste på platta långsidan vad jag kan se.PNyberg sa:Jag tror iofs att om den ska monteras på skallen så monterar man den nog liggande _ och inte stående | som man gör med contour.felix sa:Lika hög som en GoPro och den kör dom flesta mitt på? Dessutom smalare så den lär ta mindre vind...AshtraYmofucku sa:+1
Nej, förvisso inget att montera i på sidan på det höljet. Men det vore märkligt om "stående" montering var det enda alternativet, med tanke på hur kameran är konstruerad.felix sa:Varför tror du det? Har den vridbar lins? Kan man få samma bredd på bilden oavsett om den står eller ligger? Jag hade nog monterat den ståendes |. Den har inte heller något fäste på platta långsidan vad jag kan se.PNyberg sa:Jag tror iofs att om den ska monteras på skallen så monterar man den nog liggande _ och inte stående | som man gör med contour.felix sa:Lika hög som en GoPro och den kör dom flesta mitt på? Dessutom smalare så den lär ta mindre vind...
MarkusO sa:Sony har varit där och vänt tidigare:
Wow. Jelloeffekt deluxe. Höll på att spy där ett tag. Det var onekligen bra vitbalans och färgåtergivning, Skärpan var lite off och för dålig vidvinkel. Hur gammal är den där mackapären förresten??
Edit. Ca 3 år gammal...
-08 va?PNyberg sa:Hur gammal är den där mackapären förresten??
Agreed...SirTeoM sa:Ser onekligen bra ut på pappret men ett litet klipp skulle ju inte skada...
Sony + Pollard?mholm sa:http://feber.se/foto/art/250741/en_frsta_titt_p_sonys_actionca/