Sony Handycam Vision DCR-PC10E PAL BATTERI?!?!?

erik_91

Ny medlem
Hej nu är det så här att jag hitta en kamera här hemma, en DV kamera.
Jag sätter mej ner för att prova allt går jättebra. Jag laddar batteriet. Men sedan
står det på LCDskärmen For "inforLithium Battery only" tänker jag ahapp det måste vara fel batteri. Jag tar lås batteriet o kollar va det heter jo inforLithium Modell: NP-F100. Jag antog att batteriet måste vara trasigt eller något sånt. För kameran fungerar alldeles utmärkt när jag ansluter den direkt till väggen via laddaren. Min fråga är då någon som har/vet något ställe som säljer sådana här batterier? Ni kanske vet något annat batteri som fungerar till min Handycam Vision DCR-PC10E PAL Super Steady Shot.... tacksam för svar.

Glömde en sak min farsa snackade om något Hamabatterie som va typ någon typ "piratbatteri" företag. Någon som kan berätta lite mer om den? vart hittar man dom? hemsida/affär?

Hama är en tredjeparttillverkare. Jag vet att vi på Elgiganten säljer deras prylar, så eftersom du bor i Enskede, så lär du ha en hel del av våra butiker i Stockholmsområdet. Inte säkert att butikerna har sakerna hemma, men de kan i så fall beställa hem det åt dig.

Orsaken till att du får felmeddelande är svårt att sia om så här, men en inte helt ovanlig orsak är att antingen kameran eller batteriet är fuktskadat. Just väta brukar vara upphov till alla möjliga felmeddelanden, framför allt på batteriet. Jag vet inte hur Sonys kameror ser ut, men telefoner brukar ha som en vit tejp som färgas rosa om fukt har trängt in.

okej..jo jag hade tänkt att gå upp till Globen i veckan o fråga om hjälp på elgiganten.
tack så mycket för informationen Kim ska kolla efter den där rosa lappen.

En liten fråga, vad ligger priserna på hamabatterierna eller batterier över huvudtaget:/?

Senast ändrad:
Batterier på ebay känns lite osäkert, va? Fuktskadade, använda, trasiga... You name it, du kan få vad som helst. Prisskillnaden mellan ebay och en elektronikaffär lär inte vara markant, utan då hade jag tagit tryggheten före den extra tjugan man skulle kunna spara.

Jag vet faktiskt inte exakt vad priserna ligger kring för camcorderbatterier, men jag ska försöka komma ihåg att kolla upp det imorgon.

Jag hann bara kika lite snabbt på priserna på jobbet ikväll. Det var mycket kunder, så jag hittade inget specifikt batteri just för din kamera, men de låg nästan alla på priser runt 400:-, så jag skulle nog gissa att även batteriet till din kamera hamnar där någonstans.

Tillbaka
Topp