Speed zone eller speed dial?

ebbaemilia

Medlem
Undrar vad ni tycker är bäst på snowboardboost, speed zone eller speed dial?

Vilka för och nackdelar har de två varianterna, båda kanske är urusla? Har ingen aning så ni får gärna berätta om ni vet något! (kanske föredrar ni den gamla vanliga knytningen?)

(bilder från google)

Jag har speed dial och tycker det är kanon. Man kan dra åt utav helvete vilket jag gillar.
Andra jag känner som kört speed dial har lagt ner det då de tycker det blir för tajt (trots att det bara är att ge fan i att dra så hårt men nån reflex i kroppen verkar säga åt händerna att dra så tajt det går).
Enda nackdelen jag kan komma på med speed dial är att snörena släpper från fästena, men det är väldigt sällan. Sen antar jag att det är ett väldans meck om snörena skulle gå av, men det har jag inte varit med om.

Speed dial har jag bara provat i butik och då tyckte jag att det blev en faslig massa skruvande. Men det kan vara just för att jag gillar det tajt. Kör man lösare är ju skruvningen ett mindre problem.

Jag har bara provat speed zone som är snabbt och bekvämt. Enda kruxet är om det har kommit vatten i snörningen som sedan fryser, då kan det bli lite trögt å få av dom.

Tack för svar! Om det är några andra som också testat så berätta vad ni tkr!

Sen undrat jag bara vad du Kaskar menar, först skriver du att du kör med speed dial och sen säger du att du bara testat speed dial i butik? o.O

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp