Spintips!

Spintips!
Förr kunde jag bara sätta 360 men så tog jag min skate, limmade fast bindningarna och tränade på studsmattan. Då kunde jag sätta tom 720.
Våga satsa och våga lita på dig själv då kan du sätta i stort sett vad som helst.
Titta över din axel och ta i!

Spintips!
vad jag gjorde är att jag hitta ett litet hopp som jag inte var rädd att ramla på och tar i som in i helvete ... tills man kommer runt

Spintips!
Prova o kom upp med en sväng innan slutet av hoppet o kicka sen sen till riktigt ordentligt när du lämnar sen e de bara o titta över axlen så spinner du som fan. Prova o kryp närmare brädan som du skulle graba då blir de mindre luft motstånd. Prova o landa i lite puder första gångerna, de kan va lite skönare.

Spintips!
dra in armarna i rotationen och håll dom nära kroppen. vet inte om det funkar men funkar på skidor

Spintips!
Det är klart man ska skära kicken, men man måste ha med sig kroppen runt. kommer man bara på skär ser man ut som en påse med nötter typ. Du måste klara av att poppa kicken med.

Spintips!
hur bra kan du 360 först och främst?
snurrar du BS eller FS?
det är en jäkla skillnad på att dra det i ett mini hemmabygge än att göra det i svartalinjen i åre tillexempel.
Och om du kan det i parken kan du antagligen redan poppa kicken...
Skär lagom mycket, om du skär för mycket får du ingen kontroll osv, men det lättaste är faktiskt att skita i det mesta vi sagt och gå ut och ge sig fan på att knäcka spärren ;)

Spintips!
NinjaDeathStar skrev:
köp skidor

helt rätt!

helt fel förfan!

äh, skidor är för mesar, hur svårt äre att snurra med skidor? ingen utmaning o absolut inte lika snyggt som bräda, inte i hopp o ALDRIG på rails

Spintips!
tobbewestrin sa:
NinjaDeathStar skrev:
köp skidor

helt rätt!

helt fel förfan!

äh, skidor är för mesar, hur svårt äre att snurra med skidor? ingen utmaning o absolut inte lika snyggt som bräda, inte i hopp o ALDRIG på rails
köp skidor,exakt!

Spintips!
Om du står regular t.ex... Sen ska du spinna backside, "ta sats" med vänsterarmen och svinga jäveln på lipen och vrid överkroppen så kommer du spinna. Gör du frontside så kör samma fast med högerarmen ba. Och om du ska spinna mer än 360 lär du inte limma blicken när du har kommit runt en 3a, keep goinnnn

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp