niklaswelzel
Ny medlem
Splitboard och full ryggsäck = inget kantgrepp
Jao, första tråden...
Jag är en hyfsat kompakt liten jävel. 172 kort och 89 kg.
Jag köpte mig en Furberg splitboard på 164 cm då det skulle passa bra enligt herr Furberg själv. Riktigt bra kundkontakt förövrigt. MEN!
Det jag helt förbisett är all skit man ska bära på. Med en full Mammut 35L ABS på ryggen så väger jag säkert 110-115 kg vilket gör att spliten sjunker väldigt mycket när man går och då ger mig jättedåligt kantgrepp och även dåligt vanligt grepp då ytan blir så liten.
Tittat lite på Jones Carbon Solution Split bara för att det är den styvaste jag hittat. Tyvärr kostar den som fan...
Är det bara den som kan fungera eller kan Ultracraften vara något?
Eller kanske någon som har andra tips...förutom "packa inte så tungt"
Tack på förhand.

Jag är en hyfsat kompakt liten jävel. 172 kort och 89 kg.
Jag köpte mig en Furberg splitboard på 164 cm då det skulle passa bra enligt herr Furberg själv. Riktigt bra kundkontakt förövrigt. MEN!
Det jag helt förbisett är all skit man ska bära på. Med en full Mammut 35L ABS på ryggen så väger jag säkert 110-115 kg vilket gör att spliten sjunker väldigt mycket när man går och då ger mig jättedåligt kantgrepp och även dåligt vanligt grepp då ytan blir så liten.
Tittat lite på Jones Carbon Solution Split bara för att det är den styvaste jag hittat. Tyvärr kostar den som fan...
Är det bara den som kan fungera eller kan Ultracraften vara något?
Eller kanske någon som har andra tips...förutom "packa inte så tungt"
Tack på förhand.