Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Splitboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="norly" data-source="post: 1261130" data-attributes="member: 122396"><p>Hej. Jag byggde en splitboard för länge sen. Köpte en super styv bräda (nitro), plockade fram sticksågen och kapade helt enkelt. Blev rakt nog för ett hemmabygge. En polare lämnade bort sin på vattenskärning, dock blev det problem med böjningen i nos och tail. Blev ett bredare skär där... Men det funkade också.</p><p></p><p>Sen behöver du ju borra och montera in lite självlåsande gängor för att fästa typ vole puckarna med. Jag drack öl samtidigt och borrade för stort hål, försökte laga med epoxy. Funkade ett tag, sen slet jag loss bindningen på väg ner. Lite tråkigt. Men efter att ha köpt en fabrikssplit så kan jag lugnt säga att den är sjukt mycket bättre! </p><p></p><p>Både brädkänsla, och stålkant på insida är guld värt.. Sen behöver dom ju inte bli så himla dyra om man inte köper nått fancy i typ karbon.</p><p></p><p>men kul var det i alla fall... å inte så svårt. Jag skulle kör med sticksåg. Om det blir ojämt kan du ju hävda att det är libtecs magne-traction...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="norly, post: 1261130, member: 122396"] Hej. Jag byggde en splitboard för länge sen. Köpte en super styv bräda (nitro), plockade fram sticksågen och kapade helt enkelt. Blev rakt nog för ett hemmabygge. En polare lämnade bort sin på vattenskärning, dock blev det problem med böjningen i nos och tail. Blev ett bredare skär där... Men det funkade också. Sen behöver du ju borra och montera in lite självlåsande gängor för att fästa typ vole puckarna med. Jag drack öl samtidigt och borrade för stort hål, försökte laga med epoxy. Funkade ett tag, sen slet jag loss bindningen på väg ner. Lite tråkigt. Men efter att ha köpt en fabrikssplit så kan jag lugnt säga att den är sjukt mycket bättre! Både brädkänsla, och stålkant på insida är guld värt.. Sen behöver dom ju inte bli så himla dyra om man inte köper nått fancy i typ karbon. men kul var det i alla fall... å inte så svårt. Jag skulle kör med sticksåg. Om det blir ojämt kan du ju hävda att det är libtecs magne-traction... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Splitboard
Tillbaka
Topp